![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Linjestolpe med kvadratisk fot, typ 12/8,1 U 120 =)
En ej optimerad stolpe (bara stolpen) ligger på 249 polygoner Med stag (längst ner) och bottenplatta ligger det på 689, får se om man kanske ska skippa lite hål eller kolla vad det blir efter optimering :P Får se om jag fixar texturer eller om någon frivillig vill det =)
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Kommer du att göra den loddad? Detta är ju ett typexempel på något som man skulle vilja ha lite loddning på när de ofta förekommer i mängder på en bana.
Ser tjusigt ut, blir nog bra i TANE sedan!
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Lod ska det vara såklart, annars lär ju allas datorer dö
Min tanke just nu är att få en stolpe klar och testa hur den blir, sen göra resterande stolpmodeller, sen ge sig på en utliggare och göra resterande (osv) Efter det är det tanke att köra lod på allt =) Jag skulle tro att jag använder mig av tre nivåer av lod på stolparna och utliggarna, får se lite vad som blir snyggt. Just nu sitter jag väl mest fast med att bråka med UVW mappning, väldigt länge sen jag ens var nära detta och det strular otroligt mycket. Tackar vet jag hus som bara har en utsida Stolpen har nu varit på bantningsläger och är nu 183 polygoner, så totalt är det nu 623. Ska testa lite sen, det är hålet i bottenplattan som går att optimera kvar, så får se hur det ser ut i spelet
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |