![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Detta lok byggdes år 1897 till linjen Malmö - Trelleborg som det 500:e loket tillverkat av
Nohab.Loket fick drivhjuls diametern 2000 mm vilket blev den största som uppmätts i Sverige. Loket var avsett för snälltågs trafik och STH sattes till 90 km/t, men kunde ha framförts snabbare om banorna tillåtit detta. Därav smeknamnet Glada Änkan. År 1909 övertog SJ loket och blev benämnt MKa 1029, men skrotades redan 1923. ![]() ![]() New keyboard features (controlset) in Cabin/DCC mode for TS12 or TANE: ![]() ![]() ![]() Controlset DCC mode understöds endast i TS12 eller TANE: Gå till Surveyor mode.(Behövs bara göras en gång) Tryck "Main menu" Under TS12:______________________ Under TANE: Välj Options______________________ Välj Settings och sedan ____________________Control Settings Gör nu enligt bilden: ![]() Anm: Finns 2 versioner av SJ Mka 1029: TANE TS12 eller äldre. Hytten (Swedish oldstyle steam cabin ) finns också i 2 versioner: TS2010 eller äldre TS12 eller TANE Nedladdas från: http://jocomms.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
50513.1
vaede?
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Gissar på att det ska vara Vovvens kuid i början 448495.
Då är det SJ Old_Steam_Interior. Kolla på Vovvens hemsida igen efter hytten, för det finns en 50513:2 nu. Tror att det är den sista hytten, längst ner på Downloads sidan.
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Tack Bengan!
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
första posten i denna tråd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
syns på bilden:
![]() |
#8 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Borde inte den vara rödmarkerad i Tane då. Har inget minne av att den var det för mig.
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Jo det är den! Jag har build 81296 och det har nog vovven med!?
Men TANE är känt för att käka attachmentpunkter.
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Jodå, jag själv kör TANE build 81296 utan problem.
Jag ser i din fel logg att du försöker köra en äldre version av MKa 1029(44895:1119:1) under TANE. Detta fungerar inte. Det är därför jag har delat upp mina ånglok i en TANE del och övriga i TS12 eller äldre. Du skall alltså ladda ned TANE versionen: SJ_MKa_1029_TANE_2016_03_27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Jag fumlar runt på din sida med downloads och tillslut får jag det jag vill ha!
Din hemsida är inte direkt välstrukturerad med dessa länkar till "Media_Idiots_Fire" men det går. Ett riktigt underbart lok detta! Fungerar helt problemfritt ![]() ![]() ![]()