![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Försöker få "BR 442 Talent 2" att fungera men får dom här meddelanden...
![]() ![]() ![]() ![]() Resten har ungefär samma meddelanden Hoppas ni kan hjälpa! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Den fungerar bara i TANE vill jag minnas
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det verkar finnas två versioner
![]() det står bara "TANE" på den nedre, den jag testa är den övre där det inte står "TANE " kan inte tyska men jag gissar att det står "Endast för T:ANE" på den nedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Tja, det står inget om TANE på den övre, men vill minnas att Talent 2-tåget till Trainz enbart är utvecklat för TANE och ej tidigare varianter. Har ej utforskat mer, men så var läget för nåt år sen iaf..
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Något som är konstigt är att tåget fungera förut
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Om det är det. t.ex. kuid2:xxxxxx:xxxx:3 och den för Tane har kuid2:xxxxxx:xxxx:4. Då skriver kuid2:xxxxxx:xxxx:4 över kuid2:xxxxxx:xxxx:3. Så har dom samma kuidnr. Prova då och ta bort den, som har det högsta värdet på slutet.
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Kan ni hjälpa mig hitta dom här "kuiderna"?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Ett tips om du söker efter kuidnummer, kolla på den här sidan http://www.trainzkuidindex.com, där finns en enorm databas med kuids från alla möjliga och omöjliga hemsidor, oftast med en nerladdnings länk till respektive kuid.
Testade att söka på dina nummer, men fick tyvärr ingen träff den här gången. Finns dom inte där du hittade det där "SJ / AT X61" (antar att dom saknas till det, vad det nu är ![]()
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Nu är alla fel borta förutom hytten. Hytten fungera inte förut heller men man kunde köra utom den.
![]() ![]() "Sj / AT X61" är en kopia av tåget |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Testa att öppna hyttens config och ta bort den raden som börjar med interior-controls-type, spara configen och comitta. Detta är en tag som infördes i Trainz build 3.8, men det borde antagligen fungera lika bra även utan den.
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
----------------------- Hittade vectron till trainz men det finns några errors där också ![]() ![]() Tåget kommer från: http://gtcatalogus.blogspot.se/2015/...1-vectron.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Någon som vet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Jag oxå har den där hytten installerad, men den är ok hos mej.
Den följde med något av Vectron-loken jag laddade ner från den där sidan, men jag minns inte vilket det var. Ser nu när jag skriver det här, min hytt har Trainz ver 2.4, och din har 2.5. Såg även att det finns 2 versioner av loket du hänvisar till, ett för TRS2006, och ett för TS2009, vet inte vilket av dom du har laddat ner. Du kan ju alltid prova att ladda ner det andra loket (inte samma som första gången alltså ![]()
![]() |
#15 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() LT 193.221 har missing dependencies som inte finns på < trainz : kuid : index > ![]() Senast redigerad av germundal den 2016-11-22 klockan 09:16. |
|
![]() |
![]() |