Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-17, 20:55   #1
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard Ny Tåg Simulator (Unreal) med mål som god fysik och bra grafik

Hej såg detta på TrainSim.com
Ett gäng på 6 killar håller på att ta fram en ny tågsimulator i Unreal.
Den är tänkt att släppas till sommaren. De har kommit en bra bit redan. Spännande.

Men Crosstie Studios sa likadant innan de la ned utvecklingen.
TSW går ju kräftgång i utvecklingen och de har stora problem i fysiken just nu så det är väl bra att andra försöker att göra en bra simulator.

Från Trainsim.com
Trains can drive, cabine support, level editing, train importing from blender and 3ds max, physics creation program for trains.
Our aim is to provide good physics for trains as that's what a sim is about,
Also we want to provide good graphics so you actually feel like driving a train.
Offcourse our train simulator will include all standard features that are there in real live.
Like traffic systems, overspeed systems, engine simulations, easy to adjust physics, crashing.
Also we are planning on adding multiplayer support to the simulater later on when the main simulator is finished.


Länk
jorgen3 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009