![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Tänkte komplettera Y6 familjen med att från hytten i Cab Mode kunna starta/stoppa motorn + lite "annat".
Efter vad jag förstår så kan man starta/stoppa motorn genom att lyfta på en huv och se bilden: ![]() Frågor: Stämmer detta ? Vilken funktion har ?-tecken reglaget ? Nån som vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Nu var det väldigt länge sedan jag skriptade dessa funktioner, men jag vill minnas att det ska fungera att stänga av och slå på motorn. Här dock ingen aning om vad knappen vid frågetecknet gör. Här du kollat om det följer med någon manual till asseten när man laddar ned från STLs hemsida?
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tackar!
Om man testar att trycka på reglagen i Driver mode så hör man: Motor start Motor stopp Ett ljud som tyder på att man öppnar/stänger huven |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
LAn
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Kikade lite snabbt på scriptet och det ser ut som att motorstart och -stopp bara är ljudeffekter, de stänger inte av motorn. ? Är oklart vad den gör, den verkade inte fälla ut cykelstället (det måste man göra via propertyrutan). Kanske bara är en ljudeffekt också.
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag har tidigare lagt in att man reglerar Y6 start/stopp motor m.hj.a. panto figuren eller End-tangenten, men tänkte komplettera med alternativet att trycka på endera reglage enligt bild ovan. |
|
![]() |
![]() |