![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Har noen hørt om Rc3 lok eller ? Helst i blått med den vanlige stripen på siden , ikke blikster.!
Jørn Rondestvedt |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Det finns att ladda ner en Rc6 ifrån
http://msts.e-buzz.net sedan har du ju den vanliga orange, samt Blue-X. Rc6 ser ut precis som Rc3, så det spelar väl ingen roll? ![]() Med vänlig hälsning Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Robban |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Robban, njae, dn ända synliga skilnaden är egentligen, Att Rc3 och Rc6 har STH 160, resten har 135, Rm har 100.
Annars så finns det inte så många fler skilnader vad jag vet... R´c5 finns ju inte... MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för VBK-Tåg AB |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Är topphastighet en SYNLIG skillnad. Tänkte mer på hur loken är uppbyggda rent mekaniskt. Robban |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Vet ej om det stämmer men har för mig att Rc1-3 har en annan generator än Rc4-6(7)
//Json Je voudrais louer des jumelles |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag menader självklart synligt, inte tekniskt.
Trodde Ni hajade det =) [8D] Med vänlig hälsning Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
sen så har väll rc 6 stora ventilatorer på tacket medans rc3 har två stora och 4-6 små.
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
- Inget av dom loken har generatorer. Det jag tror du tänker på är lokens motorer: Rc1 - Rc4´s motorer heter ASEA LHJ 108 medans Rc5 - Rc6´s motorer heter ASEA LJM 450. Mvh R o g e ® ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
det jeg mente var at jeg vill ha et årntlig tak , med to ventulasjoner !
Jørn Rondestvedt |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för VBK-Tåg AB |
||
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Mao ingen som sett skillnaden på 1,2,3 serien mot 4,5,6 he he.
Kan vi ju göra det hela till en gåta då :-) först med 2 bilder på skillnaderna vinner. Sorry att det blev lite OT Jörn, men den som väntar på något gott och allt det där.... Robban |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
PLOGENE ? fargen rundt vinduene ?
Jørn Rondestvedt |
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]() Citat:
NEJ Pson, du ser bara på takventilerna och litterat! ![]() //Json Je voudrais louer des jumelles |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Medlem
|
![]() Citat:
- Robban, du får gärna berätta/visa bilder på skillnaderna. Jag tror att flera, inklusive mig själv, skulle vara tacksamma för det. Det är alltid kul att lära sig mer om Rc-loken. ![]() Mvh R o g e ® ![]() |
|
![]() |