Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-05-15, 19:03   #1
Trigger
Senior Member

Reg.datum: Feb 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard Trodde jag hade sett allt :o)

Trodde jag hade sett allt vid detta laget. Men nu för en timme sen när min buss gick från Helsingborg C till Billesholm så kom en älgkalv lunkande bredvid vår parkerade buss. Och alla fick ögon stora som Tefat!. Sen så kom en stadsbuss som den stannade men föraren tutade och älgen blev rädd och sprang fram till dörren på bussen jag satt på och vill gå ombord ) men den ändrade sig snabbt och sprang bakom bussen och ut framför samma stadsbuss igen och stoppade upp den och föraren bara skrattade på stadsbussen. Men sen så vek bussen åt vänster och älgen fick full fart åt höger och sprang upp på bilparkeringen via den backen som går sidan om bussterminalen för er som känner igen det.

Detta hände också förra året och då skjöts älgkalven ihjäl och det kommer denna säkert också bli om den inte redan är skjuten. Men jag menar är det verkligen nödvändigt? Eller är dom så uppstressade när den har vandrat mitt i stan så det inte kommer bli sig själv om man flyttar den?

Tyckte den var så himla sött när den lunkade fram och tillbaka helt förvirrad ). Vill inte att den ska skjutas

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5

Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-15, 19:06   #2
Trigger
Senior Member

Reg.datum: Feb 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Så här stod det tyvärr på HD, stackars älg [V]

HELSINGBORG. Klockan 16.50 i går eftermiddag dog en älg på Knutpunktens översta parkering.
Bakom sig hade fjolårskalven timmar av skräck genom staden. Första budskapet kom från Söder och korsningen Furutorpsgatan / Södergatan.
Nästa bud var Gåsebäcks industriområde. Där lyckades några företagare stänga in älgen på en gård. Men älgen blev skrämd och sprang vidare. Därmed gick också polisens planer på att bara bedöva älgen i kras.
I stället sköts älgen drygt 40 minuter senare med kula på Knutpunktens översta parkering. Väktare fick larm från en anställd i byggnaden som sett älgen springa runt på parkringen och spärrade av området från bilar och intresserade människor. Då hade älgen redan lagt sig ner, så nära staketet och så långt ut mot hamnen den kunde komma.
Minuterna senare var älgens liv över.
Älgen är den andre inom ett år som tar sig in till Knutpunkten i centrala Helsingborg. Enligt kommunjägaren beror det på att älghonorna stöter bort sina kalvar. Enligt honom kom gårdagens förvirrade älg troligen från Söderåsen.
Älghonan flyttades sedan bort med släp.

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5

Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-15, 19:45   #3
Mikael
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tråkigt. Synd att det gick som det gick...

Mvh Mikael R / http://marc.fateback.com

Mikael besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-15, 19:53   #4
MrPoyz
Member

Reg.datum: Oct 2001
Standard

För några år sen var det en älg som kutade in i en skoaffär i Partille. Såg lite lustigt ut när den stod där mellan hyllorna... Hursomhelst så sköt de den med bedövningspil, men när de skulle få ut den genom dörren så bröt de något/några ben på den, så de blev tvungna att avliva den....

Så kan det gå!

/MrP
MrPoyz besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
!!! Stoppa kriget !!! www.motkrig.org Kvarne Off-topic 25 2003-03-21 09:10

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:07.