![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Jag har fått ca 5 mail idag som det står att man på ett eller annat sätt ska bedöma... ![]() Bilagan som man ska bedöma heter: *.s Skickar med en bild på senaste mailet: ![]() --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
.scr är skärmsläckare men jag skulle ej ha öppnat den då det kan innehålla virus eller något annat skadligt.
//MVH John |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det är ett virusmail du fått.
Jag känner igen ämnesraden som just är känd för att vara "virusmail" /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Utan att ens titta mer än på mailet så kan jag garantera till 100% att det där är virus.
jag tycker verkligen du ska göra 1-2 virusscanningar direkt. Outlook är känt för sina 5000 buggar virusmakare kodar efter, använd ett annat mailprogram, liknande The Bat (www.ritlabs.com) eller se till att du har extremt feta antivirusprogram. // Håkan I can see clearly now, the brain is gone... |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Viruset byter bland annat ut sig själv mot scandisk.exe och skapar en massa exe-filer där den slumpar fram namn. Tipset är det vanliga i dom här sammanhangen, uppdatera antivirusprogrammet så skall det klara Ganda. (Ganda upptäcktes 17/3.) /Bosse |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fick ett likadant, fast med avsändare härifrån (obs inte nicket den här gången).
Läste texten och kände igen det från någon månad tillbaks, fanns även fler val i ämnesraden. Verkar skickas till de flesta tågforum´s adresser. Robban |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Det enda skumma jag fått i min mejl är avsaknaden av mejl... 1-5st/dygn bara senaste veckan mot normala 30-80....
Inga virus och inget bifogat... men så kollar jag aldrig konstiga mejl heller |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Inga fler mail till min gamla mailbox, bara så... | Olaf Lindström | Off-topic | 11 | 2004-03-08 19:43 |
"Du har mail" - En uppmaning! | Rogge | Off-topic | 3 | 2003-06-27 11:33 |