![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Nu kommer de första bilderna från igår, först El16 23 som drog TKAB Tåg 73 från Luleå till Göteborg, jag åkte mellan Sandviken och Örebro!
Detta var bilderna på El16, jag tog 275 bilder så¨ni kan vänta er många till bilder!! Vad tycks om bilderna? Tala gärna sanning, om ni tycker att de är fula, komentera gärna! MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för VBK-Tåg AB |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Junior Member
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Helt OK förutom det jag nämnde i PV. Alltså färgmättnad och kontrast. Den sista bilden med loket snett bakifrån har ju mer av detta än de övriga. ....Photoshop.......for ever
SA |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Snygga bilder, nu ska här slitas på El16en i MSTS
![]() //Json ![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för VBK-Tåg AB |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Härliga bilder, Dson!
Kanske inte bästa kvalité, men vad gör det (så länge dom inte är tagna för att används för texturer!). Man ser ju vad det är och det är huvudsaken. Fortsätt att knäppa och fortsätt att visa dina bilder! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Fina bilder, och bra motiv.
Men, fulare tåg får men leta länge efter. X14 och Rc - two in one! ![]() Med vänlig hälsning Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
X14 och Rc är ju ändå snygga, men den där, ful smutsig och krockad usch
![]() PS.Den är jättesnygg, skojar bara lite där uppe //Json ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
ÖstgötaTrafikens X14 är snygg, RC-loken är okej =)
Men denna är ju gräsligt ful. Men det kanske finns några fördelar med dessa gentemot RC-loken, annars skulle väl ingen vilja ha dem på spåren i Sverige. [8D] Med vänlig hälsning Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
De får väl gå fortare har jag för mig
![]() //Json ![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Någon tycker säkert att det är snyggt men jag är absolut inte en av dem![xx(] --------------- Hälsningar: Som fylle 14 den 2/6! =) |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Men det kanske finns några fördelar med dessa gentemot RC-loken, annars skulle väl ingen vilja ha dem på spåren i Sverige. [8D] Med vänlig hälsning Pson ![]() [/quote] Bara en vild gissning. Kan det vara en fördel vid viltolyckor tro. Så som älg och ren m.m. Inbillar mig bara att dom borde pressas nedåt med den fronten vid en olycka och skydda lokföraren. Kanske någon lokförare kan svara på det. Bengan |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
/Bosse |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Senior Member
|
![]()
Vaaaa [:0][:0][:0] Har dom redan bucklat till loket? bild 1.2.3 syns det klart och tydligt [:0][B)]
Mvh:Trigger ![]() http://medlem.spray.se/farjestad5 |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Loket är byggt som en rc4 med en sth på 140-160 har jag för mig.
designen på fronten är till för att kuna använda fronten som en norlandsplog när dom kör på sträkor som t.ex.oslo-bergen. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bilder på min rutt LBJ (obs, många bilder!) | Deskgrunt | Landskapsdesign - Trainz | 53 | 2005-07-13 14:31 |
Örebro S och Örebro C [Varför?] | themepark | Tågbilder | 2 | 2005-01-04 16:40 |
TKAB EL16 Lok 24 | Kårepetter | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 0 | 2003-11-01 23:38 |
TKAB El16 | Avslutat konto | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 2 | 2003-09-23 16:52 |
4 Bilder på Sb 1306 på Örebro C igår! | Dson | Off-topic | 0 | 2003-06-01 13:08 |