![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() ![]() Modellen er født med Mike10s "rails only" skinner, men du kan let ændre dette i config filen og tilføje lige præcis de skinner du gerne vil have. Har du specielle ønsker til opsætningen så send mig en mail, hvori du forklarer hvordan du gerne vil have sporene. Damn the polys! Full speed ahead!!! ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Snyggt Yojimbo... Och loket vad är det för något? Det ser ju helt underbart ut!! [
![]() ![]() Blir det tävling nu?? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Loket är ju en höjdare.
Bergslagarnas Järnväg byggda av Nohab precis efter förra sekelskiftet. Historiskt intressanta då ett av dom var det första överhettarloket i Sverige. Efter (tvångs)förstatligandet blev dom Litt C7 på SJ med nummer 1774, 1810-1817. Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Kul med någon som e lite påläst...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tufftuff, kan du inte måla om "helt underbara loket" till SJ C7 1816[
![]() //Json ![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Damn the polys! Full speed ahead!!! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Därför... här är min 20meters generella version:
![]() Den finns med lite tur snart tillgänglig för allmänheten.... ![]() Läckert lokstall!! Har det någon särskild förebild?? |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Skitsnygg vändskiva Tufftuff, yojimbos är också snygg men ger [u]MIG</u> en "kexkänsla"
Skivan har samma spärrsystem som skivan i Jädraås....(det är bara det att stativet till spärren sitter under golvet! //Json ![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det er muligt at kanten er for høj endnu, men så må jeg bede RC om at konferere sine bøger og komme med det rigtige mål. Damn the polys! Full speed ahead!!! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Ljusheten på träet är det som gör att det ser konstigt ut, ser ut som om de har lackat vändskivan med ca 100ton lack....
Slit gärna texturen lite, det gör ett snyggare intryck... ![]() Skitsnyggt annars[ ![]() ![]() ![]() //Json ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snygga skivor både tufftuff och Yojimbo!!!!!!!
Den ena ser ut som den nyligen fått ett nytt trädäck med den andra ser ut som om den skulle behöva det. Det är väl bara att välja hur vi tror att vår egen bana hade det med pengar vid den tid vi bygger. Vad gäller en SJ version av C7 så fick dessa lok tryckluftsbroms redan innan förstatligandet så det krävs en "luftpump" och lite annat om det ska bli en SJ version. Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Her er den noget mere realistiske udgave: ![]() Damn the polys! Full speed ahead!!! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Det ska väl till en stenkrans sen Yojimbo?
Hur fungerar det med de där rälsen till skivan...? Är det det gamla vanliga att rälsen "försvinner" eller blinkar till när man vrider runt skivan?? Jag har löst det problemet på ett annat sätt ![]() //OT: Kenny... stämmer det att det bara är de 3 sista C3 som såg ut som mitt lok? De tidigare C3 var rätt anorlunda har jag för mig... Annan tender, helt olik panna (med bakåtlutanade lucka...) mm mm. Även hjuldiam annan..? Och blev loket rejält ombyggt innan SJ tog över det, bla ny typ av panna? Vad mera?? Verkar vara mycket som måst ändras om det ska bli ett SJ C7 av det [|)] |
![]() |
![]() |
#15 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Använder du osynligt spår och har ritat fast spår på skiva för att undvika blinkande spår?
![]() /Lars |
![]() |