![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Fick för mig att det redan fanns en sån här tråd, men har ej lyckats hitta den.
Hursom, jag tänkte att ni kunde lägga ut era 3d Mark 2003-resultat här. Min dator är en Intel Pentium 4 2,8GHz 512 Mb RAM DDR PC333 nVidia GeForce4 Ti4200 128 Mb 8xAGP Är denna poäng normal för mitt system, eller borde jag ha högre? Resultatet är med de senaste uppdateringarna från nVidia och Microsoft samt defragmenterad hårddisk uppdelad på två partitioner. ![]() Och, slutligen, vem har forumets högsta 3d Mark-poäng? [ ![]() ![]() EDIT: nu hitrtad ejag tråden som jag ursprungligen tänkte på. Men där var det stor förvirring angående 3d Mark 2003 och 2001SE. SÅ vi kör vidare i denna tråd, men [u]enbart</u> 3d Mark 2003-resultat! ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]() Detta på en: P800mhz Gainward GeForce 4 TI200 g4 mb 512 mb ram Även om poängen inte säger allt då dessa testar oftar framtidens grafik och jag med den här utrustning kan köra de flesta spel på max inställningar, ska dock byta moderkort och processor snart ![]() ![]() Jonte |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Någon som har provkört Geforce FX ? verkar ju vara ett fint "standardkort" utan varken för mycket eller för lite kräm ?
Jag fick 306 poäng , riktigt hårt ![]() bärbar burk iofs med geforce 2 go kort // Håkan I can see clearly now, the brain is gone... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Finns ju ett par olika modeller...5900 verkar ju bli ganska fett! [8D]
Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2002
|
![]()
Du har så rätt Pson. Ett ATI-kort gör susen!
Har kommit igång nu med min racer-låda och den funkar bra. ![]() Har inte börjat överklocka ännu, men det kommer med all säkerhet att testas. ![]() ![]() --------- MSI K7N2 DELTA-L DDR nForce2SP AMD Athlon XP2700+ Thoroughbred TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR Maxtor DiamondMax Plus9 6Y120P0 120Gb 7200rpm Special Edition --------- Mvh Bowmore |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Har fått 2869 3dmarks, har dock ingen bild just nu
//Json ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Jag gjorde bara för skojs skulle en jämförelse mellan min och Bowmores datorer, det känns som om ni andra får höga poäng jämfört med mig.
Min dator / Bowmores dator [b]Intel Pentium 2,8 GHz / AMD Athlon XP2700+ Thoroughbred 512 Mb DDR RAM PC2700 333 MHz / TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz Creative nVidia GeForce4 Ti4200 128 Mb 8 x AGP Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR Okänt fabrikat, 120 Gb 7 200 varv per minut / Maxtor DiamondMax Plus9 6Y120P0 120Gb 7200rpm Special Edition Förstår inte hur jag kan få 1 510 poäng och Bowmore 2 588, trots att jag körde med defragmenterade hårddiskar, senaste drivrutinerna och onödiga program nerstängda. [?] [?] [?] ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
|
![]() ![]() Intel Penitum 4 - 2.66ghz @ 3,04ghz MSI 865PE - NEO2 moderkort 512mb twinmos 333mhz - pc 2700 6st WD 120gb - 8mb cache LeadTek WinFast Geforce FX5200 - 128mb Lite mer tweak så klättrar den nog uppåt ![]() // Håkan I can see clearly now, the brain is gone... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag har satt ihop en ny dator i helgen:
Moderkort: ASUS P4C800 Processor: Intel P4 - 3.2 Ghz Minne: 2 Gb DDR PC-3200 400 Mhz Grafikkort: ASUS Radeon 9800 XT ![]() Lite högre resultat än vad jag hade förut, 1491 poäng. ( http://msts.e-buzz.net/forum/topic.a..._ID=5037#22527 ) ![]() Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
"Rätt okej" dator, Rogge!
![]() Phett med RAM-minne är aldrig fel men alltid bra att ha - 2 Gb bör ju räcka till en hel del... Vilken är den senaste Pentium4-processorn? Är det 3,2GHz-versionen eller finns det en 3,4 GHz-version också? För övrigt tror jag att "standardprocessorerna" kommer att spräcka den magiska 5 GHz-gränsen i år, nån som sätter emot? [:0] [ ![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() ![]() Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Ingen som läst i Ilustrerad Vetenskap (hur det nu stavas?) om den nya processorn, som sägs ska kunna utveckla 1000 Ghz, elelr nåt sånt. Rätt skaplig FPS i MSTS då, he he
![]() MVH Daniel, fyller 14 30 Jan ![]() ![]() VD för UBOPGE |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Det är inte så att din dator är en märkesdator, Niofem?
![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Kör en 3,06 själv nu med originalfläkten i 3,54 , helt galet (try that with an amd). XT kortet, nöjd med det ? sitter i köpfunderingarna på en htpc och XT-kortet ligger i bland alternativen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Train Mark 2003 Pro | Pson | Off-topic | 4 | 2003-04-13 17:36 |