|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-06-19, 20:54 | #1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Björkeby-Koberga Järnväg
Hej!
Jag har ju en ny dator som sagt och den har ju lite mer minne än den gamla så jag kunde självklart inte låta bli att pula med Route Editorn... Alla förslag på stationsnamn som inte låter "löjliga"(ex Snorberget etc!) är välkommna. Vill ni se några speciella saker vid rutten så säg skriv om dem här. Spårplaner etc som ni vill ha kan jag också ta emot. Bilder ifrån Björkeby kommer här nedan: Bostadsområde innan stationen... Några höghus innan infarten till stationen... Stationen med nytillverkade reklamskyltar på plattformarna... En överblick på stationen där man ser bangården till höger och siba,jysk m.fler i bakgrunden! (dålig kavalite på bilderna, jag vet!) --------------- Hälsningar: Som fylle 14 den 2/6! =) |
|
2003-06-19, 22:11 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Jättesnyggt!
Riktigt bra början, fortsätt gärna att visa bilder under byggets gång.... Ska du inte ha X2-reklam på perrongen? Den dära: Enklare än flyget. Snabbare än tåget. Har du fått bild på den av mig? http://pirpen.cjb.net/ |
2003-06-19, 22:36 | #3 |
Medlem
|
Ser bra ut vr98olli!
Fortsätt så såblir du en mästare![8D] MVH Dson i Sandviken. |
2003-06-19, 23:04 | #4 |
Moderator
|
Hej!
Det är klart att jag fått bilden! Har dock inte orkat öppna TSM(har ju ej gjort en genväg och det är ju jobbigt att trycka på start>Program...!) Nä, men det ska bara vara där tillälligt... Ska sätta dit riktiga reklamsskyltar där efter att Lite andra köpcenter är klara för ivägskickning till dig Pierre! Tack för kritiken Dson! Din rutt i UTC är väldigt snygg men det är ju inte så konstigt med en så skicklig byggare![] --------------- Hälsningar: Som fylle 14 den 2/6! =) |
2003-06-19, 23:08 | #5 | |
Medlem
|
Citat:
Tackar tackar för din mycket härliga kritik om min sommarbana Ska fortsätta på dhen nu MVH Dson i Sandviken. |
|
2003-06-19, 23:34 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Du är ju en tusenkostnär, Olli.... Lycka till med ruttbygget nu också, ser finfint ut!
Från vilken del av Sverige tänker du dig att rutten efterliknar? Tänkte att det kan vara bra att veta om man ska fundera på lite ortsnamn... /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
2003-06-20, 00:20 | #7 |
Medlem
|
Till Olli: Vad har du hittat den oranga bilen som står i mittbilden??
Skulle gärna vilja ha den för ommålning om det går bra..Den går väl att mejla med modem???? MVH Knebert |
2003-06-20, 00:27 | #8 |
Moderator
|
Pierre och Dson:
Kolla i Ol-Design´s tråden för att se en bild på mina senaste skapelser som vi "snackat" om här...[8D] Mazz: Rutten ska följa Spårplanerna för nässjö etc(ej korekt men det ska va som förebild!) Så småländska namn vore bra...[8D] (koberga är nog bara tillfälligt då jag kommer göra flera linjer som går söderut norrut västerut österut södöst... men det tar sin tid innan!) Knebert: Den finns med i Hawk´s KMJ rutt!(ska fråga om lov till allt innan jag släpper, om jag släpper!) EDIT: Glömde läsa Kneberts post![:I] |
2003-06-22, 00:52 | #9 |
Moderator
|
Hej!
Har nu byggt lite mer på Björkeby och den ger mig 30-35 FPS(med consist utställda![:0]) Har 15-20 i Munskäter...[|)] Nåja här kommer bilderna på rutten: Banverket´s Y1(PMV!) passerar et björkbevuxet område innan stationen... Denna gången passerar tåget stationen på spår1B ----- Bussterminaler ska till på den nedre bilden står och längre bort en långtidsparkering för bussar(finns redan för lastbildar...) Olaf Lindström, Olis Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design... |
2003-06-22, 01:20 | #10 |
Veteran
|
Snyggt. I Munksäter är de "nog en aning" fler objekt. Hawk |
2003-07-01, 22:41 | #11 | |
Moderator
|
Citat:
Numera går min också i 20 FPS i Björkeby![^] Har byggt lite på en del saker men bygger mest 3d så rutten står lite still... När busskurerna som Banbyggarna gjort kommer så ska jag göra lite mer![] Olaf Lindström, Olis Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design... |
|
2003-07-01, 23:06 | #12 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
Detta bara för att ge en liten dimension på fps-skillnaderna och absolut ingen kritik till din fina rutt, Olli! Din rutt ser väldigt bra ut, är skojigt att följa utvecklingen! /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
|
2003-07-01, 23:40 | #13 |
Moderator
|
Hej!
Den bilden var ju inte uppdaterad! Men Det finns nog inte många rutter som går i stil med KMJ! Olaf Lindström, Olis Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design... |
2003-07-02, 00:23 | #14 |
Hedersmedlem
|
Hej Olis!
Du kan inte jämföra din stad med Munksäter. Munksäter har så otroligt mycket objekt och det är dom som "ställer" till det. För mycket av den varan och det går knappt att köra, för lite och man vill inte köra. För i stora städer ska det ju vara mycket saker. Bygger man en rutt ifrån grunden (som du gör), så kan man använda ett knep. Man ser till att städerna jämt hamnar mitt imellan fyra tiles, då kan man sätta ut fyra gånger så mycket saker. Eller sätta ut dubbelt så många saker och få bra flyt samtidigt! Angående stationsnamn, så ska du få samma tips jag gav till en annan som frågade om det. Använd vanliga svenska stationsnamn som du puzzlar ihop på nya sätt, t.ex. Uppsala och Ystad kan bli Uppstad o.s.v. Eller så kan du använda familjens och vänners namn, t.ex. Olafborg o.s.v. Din rutt ser bra ut och jag hoppas det går bra med resten av bygget! http://pirpen.cjb.net/ |
2003-07-10, 11:24 | #15 |
Moderator
|
När jag kör rutten så visar den stora svarta skuggor och man ser inget från hytten på tåget när man kör varför?
Just denna skuggan fäljer tåget men det finns likadana här och där längs järnvägen! Olaf Lindström, Olis |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Björkeby Läns Järnväg! | Olaf Lindström | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 10 | 2003-10-13 17:34 |
Broberg-Ålunda Järnväg | sjonas | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 21 | 2003-07-10 01:11 |
VPJ Vätterby - Pålsjö järnväg | Trigger | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-03-21 23:54 |
KBHJ - Korsta Brisundsvik Höghastighets Järnväg | SoftOrre | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2002-11-20 18:33 |
Dala Ockelbo Norrsundets Järnväg | Tomas | Landskapsdesign - Trainz | 7 | 2002-10-05 04:46 |