Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-07-03, 08:25   #1
Decibel
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 292
Skicka ett meddelande via ICQ till Decibel
Standard Grafikoptimering för MSTS

Hej alla glada

För första gången har jag tryckt i ett rejält grafikkort i min "lek-maskin" och tänkte be er övriga om tips / inställningar man kan göra för att få det att flyta så bra som möjligt.
Tips på nåt program eller inställning som optimerar grafiken mottages tacksamt.

Grafikkort har aldrig varit, och kommer aldrig vara min starka sida [8D]

// Håkan

I can see clearly now, the brain is gone...
Decibel besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 15:35   #2
wilburt
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Mister Decibel,

Börja med att tala om vilket grafikkort du stoppat in i maskinen, sedan kommer farbröderna här att ställa upp med allehanda tips.
Lite maskindata därtill skadar inte!!
wilburt [8D]
 
Gammal 2003-07-03, 16:19   #3
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Radeon 9800 Pro är det han skaffat. Mycket trevligt.
Gör så här att du går in under skärminställningar, avancerat och sedan Direct 3D så drar du på med Max Anistropic-Filtrering och sedan max Anti-Aliasing. [8D]

Smootvision, Alternate pixel center m.m. ska du själcfallet också slå på. För att avnjuta ännu bättre grafik rekkomenderar jag Sky Conductor! 2 som finns på www.train-sim.com



Med vänliga hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 16:30   #4
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Sök istället på: "Sky! Conductor 2", om du vill ha det

//Json
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 18:09   #5
pgn808
Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 37
Standard

Jag hakar gärna på och får lite tips om optimering. Jag har ett GeForce 4 Ti4200. Dessutom har jag en 2,4 GHZ processor och 1GB DDR Ram. Jag kör för närvarande med Microsofts drivrutiner för kortet, då jag är för lat för att ladda ner några andra. Kan man köra NVidias Detonator drivrutiner och sen gå och göra inställningar för att få ut ännu mera kräm. Jag laddade ner denna drivrutin en gång men då blev bilden inte centrerad och då tog jag tillbaka den gamla igen. Det känns som att det måste gå att få en bättre drivrutin än den som kommer med Windows XP?

Skulle bli tacksam för hjälp.


MVH Patrik
pgn808 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 18:52   #6
Mson
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Linköping, Sweden.
Inlägg: 523
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev pgn808

Jag hakar gärna på och får lite tips om optimering. Jag har ett GeForce 4 Ti4200. Dessutom har jag en 2,4 GHZ processor och 1GB DDR Ram. Jag kör för närvarande med Microsofts drivrutiner för kortet, då jag är för lat för att ladda ner några andra. Kan man köra NVidias Detonator drivrutiner och sen gå och göra inställningar för att få ut ännu mera kräm. Jag laddade ner denna drivrutin en gång men då blev bilden inte centrerad och då tog jag tillbaka den gamla igen. Det känns som att det måste gå att få en bättre drivrutin än den som kommer med Windows XP?

Skulle bli tacksam för hjälp.


MVH Patrik
http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6736
Besök den tråden så får du svar på dina frågor!

MvH. Mson


http://www.tagbilder.com
Mson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 19:36   #7
pgn808
Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 37
Standard

Kan jag tolka det som att det bästa är att ladda ner Nvidias Detonator drivrutiner och stänga av ansitropprpro... vad det nu heter, filtrering? Jag är väck när det gäller datatermer, men jag är väldigt intresserad av veta att jag gör det som är bäst för att få bra grafik och snabb prestanda.

Tack för svaret jag fick Mson, imponerad av din lilla skiss! Men är det inte lite pinsamt att du har en Silja båt som skrivbord?

MVH Patrik
pgn808 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 20:53   #8
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Absolut inte snarare pinsamt med Viking Lines ruttna fartyg!

Anistropic-filtrering är ju det som gör att texturer längre bort behåller skärpan och inte blurrar på mitt ATI-kort kan jag ställa in ändå upp till 16 gånger. Vet inte vad nVidia klarar.

Det drar ju ner prestandan en del, man får kompromissa lite granna bara!

Med vänliga hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-03, 21:52   #9
Mson
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Linköping, Sweden.
Inlägg: 523
Standard

Citat:
quote:Men är det inte lite pinsamt att du har en Silja båt som skrivbord?

MVH Patrik
Nej då. Det går alldeles utmärkt . Kul att du gillade min guide!

MvH. Mson


http://www.tagbilder.com
Mson besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Problem med Pass80, MSTS klagar... Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2003-10-11 18:54
MSTS Hänger! Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 8 2003-04-07 23:43
Uppdatering av MSTS På Svenska! Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-02-18 19:32
Möte av flera tåg i MSTS. Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-01-30 20:21
Fråga angående 3d modeller till msts och trainz Trigger Off-topic 9 2002-08-25 18:14



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009