![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]()
Hejsan!
Var har jag varit?? Det kan vara lite svårt att liste ut kanske men jag tror att några här på forumet kanske känner igen det. Om det blir för svårt så kommer det lite ledtrådar senare. MVH Macley Fyllde 14 den 27/6 ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Vid en station enligt bilden!!!
![]() Mvh Mohammad Mafiha i Gävle, Sätra |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Haha, känns som en medelstor stad. Men många spår etc. så det kanske är en större "järnvägsknut" för gods etc. även om perrongerna inte verkar vara speciellt många. Någon stans i södra sverige?
Det kan inte vara typ i Skåne? Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Det är inte Sverige, kan det vara Helsingfors?
//Roger ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Rätt svar är Åbo!
Om ni vill ha lite fler bilder så kommer det snart. MVH Macley Fyllde 14 den 27/6 ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
Jovisst skicka mer bilder bara, väldigt gärna! Fick du syn på någon DV12:a också??
![]() /Johan |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
![]()
Jag tror det men är inte säker, känner inte till de finska tågen så bra och hade därför tänkt be om hjälp med vilka det kan vara som jag har fångat.
Här kommer lite fler bilder: Jag tror att loken på bild två kan vara dv12 ![]() Tyvärr har en del bilder blivit lite suddiga och det får jag nog skylla på min kamera. MVH Macley Fyllde 14 den 27/6 ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
|
![]()
Jepp det är helt rätt, det är DV12
![]() ![]() /Johan |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
|
![]()
Hejsan!
Är det någon som vet vad det är för något på bild 1, 4 och 5?? MVH Macley Fyllde 14 den 27/6 ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Senior Member
|
![]()
Wops![:0][:I]
Hade helt glömmt den här tråden [:I]. På bild 1 så kan man beskåda vagnar som är gjorda att transportera bilar med på tågen som går upp till lappland. På bild 2 längst till vänster syns våra nya två våningsvagnar och i mitten har vi pendolino och till höger gamla hederliga snälltågsvagnar. På bild 5 syns en arbetsmaskin vid namn TKA 7. ![]() /Johan |
![]() |
![]() |
#12 |
Senior Member
|
![]()
Tack så mycket för det!
MVH Macley Det är en ny bok ute nu med alla länder som hatar USA, den kallas Världsatlas! (saxat från Jay Leno) ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bildgåta!?! | sjonas | Off-topic | 3 | 2003-09-03 22:20 |
Lätt bildgåta! | Mson | Off-topic | 4 | 2003-08-24 21:39 |
Bildgåta till (puh)... | tjalle | Off-topic | 3 | 2003-07-25 12:14 |
Nu ska ni få en bildgåta... | Jocke | Off-topic | 33 | 2003-03-13 19:08 |
Bildgåta... | Kalle Lj | Off-topic | 42 | 2003-03-06 18:43 |