|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-07-18, 14:26 | #1 |
Medlem
|
Fråga angående byte av cabar i lok m.m!
Hallo!
Körde JBJ i 3 min för att kolla och testa IORE, JBJ funkade äntligen!!!!! Och IORE är ett snyggt lok, testade dock v.1 av IORE... I v.1 av IORE är det ju Acelas hytt plus att det är MPH hastighetens mäts... Så då undrar jag hur jag kan byta cab, koppel och ändra så jag ser hastigheten i Km/h istället för MPH. Hur gör jag det? Om nån ger mig ett svar, så kanske jag kan släppa min malmtågsaktivitet! Tack på förhand!! MVH Dson i Sandviken. |
|
2003-07-18, 15:09 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
Byte av cab: Du ser till att det finns en undermapp till mappen med loket, som har de cabfiler du vill använda. Där ska finnas en fil som heter blablabla.cvf.
Öppna eng-filen och leta upp cabfil-angivelsen (enklast genom att trycka ctrl+f och skriva cab). Skriv in namnet på den .cvf-fil du vill använda. Klart! Byte av koppel: I engfilen (vanligen någonstans i början) står det "coupling type". om du vill ha skruvkoppel så skriver du "chain", annars skriver du "automatic". Jag tror att det är .cvf-filen som styr om hastigheten visas i km/h eller mph. Lycka till! / Dalle |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Fråga angående S-filer | smajlet | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 6 | 2005-01-30 19:21 |
Jag har en liten fråga angående p-tåg inom MSTS! | DJ Clinton | Virtuella Tågbolag | 4 | 2004-05-03 18:00 |
En fråga angående ny rälstextur | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-11-05 21:50 |
Fråga till admins angående downloads. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2002-09-15 01:07 |
Fråga angående 3d modeller till msts och trainz | Trigger | Off-topic | 9 | 2002-08-25 19:14 |