Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-07-28, 23:49   #1
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard Hur håller ni kameran?

En undersökning, kolla på bilderna nedan. Alternativ ett eller två. Hur håller ni kameran, antingen vid vänster eller höger öga eller mitt i ansiktet med båda händerna.

Med vänliga hälsningar Pson

www.tagbilder.com
Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-29, 00:17   #2
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Båda händerna på kameran över vänstra eller högra ögat!(spelar ingen roll...)[8D]

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-29, 01:25   #3
Trigger
Senior Member

Reg.datum: Feb 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Inget av dom. Kör med LCD skärmen. Slipper man stå och fåna sig i den lilla kikaren

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5
Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-29, 06:01   #4
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Beror på! Kan jag använda LCD-skärmen använder jag den, annars är det sökaren, gillar mest sökaren!

MVH Dson i Sandviken.

Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-29, 11:09   #5
wilburt
Guest

Standard

Använder jag sökaren, håller jag alltid kameran med båda händerna och stöder samtidigt armarna mot bröstet för max stabilitet. Balanserar man kameran med en hand fordras den slutartider kring 1/1000-dels sekund; om man vill ha skärpa i bilden, vill säga.

//wilburt [8D]

Gammal 2003-07-29, 11:35   #6
tjalle
Medlem

Reg.datum: May 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

Jag kör som Trigger, tittar på LCD skärmen.

tjalle besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-29, 12:48   #7
vl
Medlem

Standard

Alternativ två med höger öga. Gillar inte att använda sökaren, då tar batterierna slut fort.

/Viktor

http://w1.500.telia.com/~u50016604/
vl besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-29, 13:07   #8
niofem
Guest

Standard

Alternativ ett (med höger öga). Det drar mindre batterier att använda sökaren. Ska för övrigt få min kamera utbytt just på grund av sökaren, som sitter snett...

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net

Gammal 2003-07-29, 16:22   #9
Trigger
Senior Member

Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev vl

Alternativ två med höger öga. Gillar inte att använda sökaren, då tar batterierna slut fort.

/Viktor

Köp då sådana batterier som jag har i min digitalkamera. Dom kommer från GP Powerbank som dom gör reklam på på tv. Dom håller skit länge. Har aldrig tagit slut när dom är full laddade och använt LCD skärmen. Du kan ladda batterierna upp till 1000gånger. Det är riktig fina batterier!

Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-29, 16:36   #10
Rogge
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Trigger

Köp då sådana batterier som jag har i min digitalkamera. Dom kommer från GP Powerbank som dom gör reklam på på tv. Dom håller skit länge. Har aldrig tagit slut när dom är full laddade och använt LCD skärmen. Du kan ladda batterierna upp till 1000gånger. Det är riktig fina batterier!

Instämmer! Batterierna samt laddaren till GP Powerbank är outstanding. Min Olympus E-10 som drar mycket ström har tom den svårt att suga musten ur dom batterierna när man fotar en hel dag. Det är sällan extrabatterierna behövs sedan jag köpte GP Powerbank!

GP Powerbank mao rekomenderas verkligen!

Åter till topic:
Jag håller kameran med båda händerna varav en stödjer kameran. Jag tittar alltid i sökaren och använder aldrig LCD-skärmen när jag fotar efterssom den drar ström. Wilburt förklarade det hela mycket bra! [8D]

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-29, 18:25   #11
wilburt
Guest

Standard

Vi skall kanske göra klart:
Med sökaren menar man det optiska lilla titthålet - det drar absolut ingen ström.
Det gör däremot LCD-skärmen.

(Vilken som är bäst att använda beror på rådande förhållanden. Bilden på LCD-skärmen varierar från mycket bra till kass beroende på skärmens kvalitet och det infallande ljuset. Jag använder LCD'n vid närbilder och den optiska sökaren på distans.)

Allt som vanligt en smaksak.

//wilburt [8D]

Hur håller ni... började Pson med. Jag kom på en urgammal vits om gubben som kom in på muggen för att lätta på trycket; en skylt uppmanade: HÅLL SNYGGT!. Gubben läste och sa': Jag håller för *** hur jag vill. [V]

Gammal 2003-07-29, 19:20   #12
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Vidare kan man tillägga att det finns en hel del digitala kameror med endast digital sökare som drar ström. Dock inte lika mycket som att köra med LCDen

Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-29, 20:19   #13
vl
Medlem

Standard

Jag använder en GP PowerBank och batterierna håller ganska länge men jag tycker inte att LCD-skärmen är så bra att titta på.

/Viktor

vl besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-29, 22:50   #14
ErikFalken
Senior Member

Skicka ett meddelande via ICQ till ErikFalken
Standard

Måste kika i sökaren med vänster öga då jag är vänsterögd... Displayen kan jag inte använda då den bara fungerar att visa tagna bilder och annan info på, menyn tex. Höger hand på kamerans högra sida med avtrycket och vänster hand runt objektivet, då blir det mest stabilt + att jag zoomar och ev. fokuserar manuellt på objektivet. Ett batteri räcker till ca: 450 - 500 bilder om man använder blixten lite titt som tätt btw...

/Erik
ErikFalken besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Första bilerna med nya kameran! [14 bilder] Pson Tågbilder 7 2005-03-05 17:08
Köpte quickcam 4000 kameran, livevideolänk... Olaf Lindström Off-topic 1 2004-03-27 11:15
Vilket Bandylag håller ni på? Dson Off-topic 2 2003-03-06 21:40
Nån som håller på me de här Nicke_123 Off-topic 8 2002-11-25 16:16
Håller på med en rutt och behöver lite hjälp Yzerman Trainz - Allmänt om Trainz 12 2002-06-24 15:14

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:07.