|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-08-20, 23:24 | #1 |
Medlem
|
Hjälp till felsökning önskas
Min MSTS har ballat ur alldeles! [8][8][8] Satt och testkörde LLJ, fick lite krascher här och där, men va skrutt, sånt händer väl i alfaversioner... Skulle sen köra med Xoa5 på KMJ, fick felmeddelande om läsfel på nån rad i sigcfg.dat. Krasch, bom, bang och brev till Bill. Omstart på hela burken, samma resultat på andra banor. Jag har provat med tre-fyra ominstallationer, fastnade några gånger på "overifierad media-rutan" och allt möjligt. Provat med ny DirectX 9, tji resultat. Nu kommer jag bara till sju pinnar i förloppsindikeringen, sen rasar hela klabbet ihop igen. Har inte velat kasta bort rutter och tåg, men det ska väl inte ligga nåt i de mapparna som borde påverka programmet i stort.
/Lars B |
|
2003-08-21, 00:00 | #2 |
Medlem
|
Hej .
Det låter trist att det kraschar som det gör hos dig. Mitt förslag är att flytta på de tåg och rutter (mm) som du vill behålla till en temporär plats och sedan avinstallera MSTS. [u]Rensa</u> sedan bort hela Train Simulator katalogen och göra en ny ren installation. [u]Testa</u>. A. Om allt fungerar så kan du installera eventuella uppgraderingar, X-tracks mm och sedan lägga tillbaka de rutter och tåg (mm) som du flyttade en efter en. B. Om det inte fungerar som det skall så kolla dina drivrutiner till grafik-kort & ljudkort till att börja med. Ps. Jag hade en äldre drivrutin till mitt ljudkort tidigare och det orsakade krascher lite då och då i MSTS... |
2003-08-21, 19:41 | #3 | |
Guest
|
Citat:
____________________ / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
2003-08-22, 11:15 | #4 |
Medlem
|
Kavlar upp ärmarna i helgen, på nåt sätt ska det väl gå
Uppe på spåret igen! Det var en consist-fil till Xoa5:an som ställde till alltihop. "Fin motorvagn stjälper ofta stort dataspel..." Ska göra ett nytt försök att prova den /Lars B |
2003-09-06, 13:05 | #5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Välkommen up på spåret igen...
Blev lite orolig för LLJ.... [B)] /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
2003-09-08, 11:25 | #6 |
Medlem
|
Ur spår igen![8]
Nu funkar alla gamla tåg, men bara i originalrutterna. Om jag till exempel lägger in kopian av min gamla KMJ 2 i ROUTES-mappen så kommer jag jag ända till "Initiation complete...", hela förloppsindikeringen blir grön men sen kraschar klabbet igen. Har försökt hitta om det finns nån fil som blivit skrivskyddad, men så verkar det inte vara. Har också testat med att göra nyinstallation på NDK och LGVMed, men det blir lika knäppt. /Lars B |
2003-09-08, 11:37 | #7 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Du.
Det problemet hade jag också efter att ha flyttat alla rutter via nätverk![:I] Man kunde köra alla tåg men bara på originalbanorna! Fast jag installerade om varje rutt och nu funkar det bra![8D] Olaf Lindström, Olis |
2003-09-12, 12:58 | #8 |
Guest
|
Har oxå haft lite krascher från och till, men det har oftast löst sig genom att spara de tåg och rutter jag vill ha kvar, (bränn dem på CD t ex), [u]avinstallera MSTS från installations CD:n</u> (inte från genvägen "uninstall" i Startmenyn, eftersom vissa installationer av lok, tex RC "ommodifierar" "uninstall"!). Ta sedan bort mappen "Microsoft Trainsimulator" från mappen "Program", töm papperskorgen,
Starta sedan om datorn! Installera en REN kopia av MSTS. Gör ingen enkel installation, för jag har märkt att spelet inte kopierar alla filer då..., utan ta den avancerade. Sen får man inte flytta runt mappar med rutter och lok hur som helst heller, utan antingen skall de zippas upp, eller installeras med åtföljande installationsprogram. (Kanske därför som jag har övergett all freeware till förmån för att för några hundralappar, ha ett felfritt trainsimulator. OBS! Ingen kritik, jag vet att spel och det är väldigt dyrt!) |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
HJälp till (H)Julmarknad | Rc1166 | Trainz - Allmänt om Trainz | 17 | 2004-11-08 20:44 |
Kloning hjälp för önskas för Windows XP Pro™ | Chessie System | Off-topic | 3 | 2004-03-21 20:35 |
Hjälp med testning till ny aktivitet i KMJ | sober | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2003-07-27 04:01 |
Hjälp önskas av någon finländsk vän | MatsH | Off-topic | 7 | 2003-01-20 23:52 |
Hjälp till svenska historia | Macley | Off-topic | 46 | 2002-12-16 23:22 |