|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-08-22, 00:47 | #1 |
Medlem
|
Erbjudande att åka Iore!
Hallå!
Måste bara berätta en trevlig grej som hände på jobbet idag! Hade besök på SSAB ifrån LKAB i Kiruna idag! Stog och skulle...njaa.. skitsamma! Lyckades iallfall få tag på Direktören för LKAB..och vi började tala lite... Vi kom in på deras nya lok Iore. Och han frågade om jag läst om det. Självklart sade jag... jag har ett stort tågintresse... Men vet du vad säger han, och rycker upp sitt visitkort! -Ring mej, så ska du få åka med Iore! Jag tackade enomrt mycket för erbjudandet, och vi talade vidare. kommer in på Dm3:an... Och även den skulle jag få åka med. Gissa om denna dag vart lycklig. Den började som skit... är nere som f-n för att tjejen och jag brutit upp... Men detta kom som en glad överrasking på posten!! Ha det så bra! /Mats Tinnerholm Borlänge |
|
2003-08-23, 09:30 | #3 |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
Jag tror att du kommer bli smått besviken av Dm3-resan!
Tyvärr finns det inget annat än en fällsits som du får sitta och vagga på. Är lokf. nybörjare så räkna med ett par ordentliga "sparkar" i ryggen av malmvagnarna! Det är så att säga, bara att hålla i sig... IORE däremot är en ren dröm. Där får du en lika bekväm stol som lokf. har. Ta med dig kaffe och lite mackor, lokf. uppskattar det. Om du inte dricker kaffe ses du som knapsu Jag åkte själv Luleå-Vitåfors (IORE, Dm3). Det var jäkligt intressant. Ha en trevlig resa! mvh ps, bilder från min resa hittar du under lanskapsdesign (LLJ) Mange |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
hur installera elåsnan (IORE) | epo_norberg | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2004-08-14 17:17 |
IORE ON LINE | trenino | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 15 | 2003-01-31 22:41 |
IORE | Lupus | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-10-13 17:41 |
locomotive classe iore | trenino | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2002-08-22 13:51 |
Hur går det med IORE?? | Trigger | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 28 | 2002-07-09 00:11 |