![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Hej allihopa!
Jag heter Petter lindqvist, och är ny här! Jag har alltid tyckt om att köra tåg, och har länge velat köpa Trainsimulator från Microsoft men avstått då jag inte kört det, finns ju ingen demo. Idag såg jag däremot om Trainz, laddade ner och blev förtjust! Men vissa frågor har jag. 1. Kan man inte köra persontåg, så att man alltså kör olika sträckor och på vägen stannar vid stationer och släpper av och släpper på folk? Går det å isåfall hur? Går det med demon? 2. Läste nått om någon onlinegrej typ, lokförare sökes, kan någon berätta mer om det? Tacksam för svar! Ni lär få se mer av mig här i framtiden =)! |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Fråga nummer 2 är enkel att svara på. Vi har ett antal olika virtuella bolag som behöver förare till de aktiviteter som man gör. De olika bolagen leker med ommålning av lok och annat roligt. Jag tror dock att alla använder sig av Microsofts tågsimulator för detta. Rätta mig om jag har fel.
/Pursche SVTTL |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
|
![]()
Okej. Men fråga 1 borde också vara enkel för er som spelat mycket =).
Finns det banor i fullversionen så man kan köra längre sträckor och plocka upp folk och se när de kliver av och på? Om inte, går det på MStrain? |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det finns långa banor till Trainz ja. Dock ingen lång svensk ännu.
Det du efterfrågar där man ser folk kliver av och på tåget finns varken till Trainz eller MSTS ännu. I nästa version så ser det ut att bli så. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
Okej, men det går typ att öppna dörrar och grejor och det finns riktiga stationer på MS TS?
Vill köpa men känns inte kul att slänga ut 499kr när jag inte vet hur bra det är, vill ju testa först. Men det går ju inte? |
![]() |
![]() |
#6 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej.
Om jag får ge dig ett råd, köp Trainz UTC, kostar 399+frakt. När nästa version kommer i höst så brukar de som har den tidigare versionen få rabbatt. Och nästa version innehåller en hel del godsaker, kan dock inte säga vad pga NDA, då jag är tredjeparts utvecklare för TRS2004, som nästa version heter. /Lars |
![]() |
![]() |
#7 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Stationerna i MSTS är gjorda efter originalen![8D] Dock så gillar jag banan KMJ som Hawk gjort bäst hittils! ![]() Vissa tåg har man gjort så att man kan öppna dörrar men det går inte folk ut och in![|)] (Det går endast på vissa nerladdade tåg.) Sen så kan man ju fälla ner strömavtagare och vindrutetorkarna funkar i MSTS!(trainz också, eller?)[8D] Olaf Lindström, Olis |
|
![]() |
![]() |
#8 |
STW-member
|
![]()
Hej Olaf.
Kan du tala om vad du menar med detta: >Stationerna i MSTS är gjorda efter originalen! Är det stationsbyggnaden eller spårplanen du syftar på? För när det gäller byggnader gjorda efter orginal så finns de för bägge programmen. Petter: Har du varit inne på Trainz forum? Fantastisk support från Auran. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Moderator
|
![]() Citat:
Jo jag menar båda och!(spåren är väl också gjorda någorlunda original?) Dock så vet jag inte hur det är för Trainz. Det får ni som vet svara på så att jag inte är elak och vilseleder folk här på forumet![|)] ![]() Olaf Lindström, Olis |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Moderator
|
![]()
Hej!
Jo det ska ju va från verkligheten men allt är inte så verkligt! Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#13 |
STW-member
|
![]()
Hej.
Utan att starta något bråk, tror jag att det var ett litet försök att försöka visa vilken simulator some är "bäst". Svaret just nu vet vi ![]() Jag tror jag redan vet ![]() /Lars |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hejsan! | Wredhen_89 | 3D-design - Trainz | 2 | 2004-07-19 22:58 |
Hejsan Alla MSTS älskare | Lonkka | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 13 | 2003-06-15 15:06 |
Hejsan vill bara säga en sak... | ghost | Off-topic | 0 | 2003-05-11 16:11 |