![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]()
Hur skapar man en consist?Man måste ju göra det då man installerar vissa tåg.
![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kolla i: Tipstråden!
Hmm....... verkar bara vara jag som skriver där. ![]() Edited by - pierre on 15 June 2002 21:30:22 |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Hehe, ja de väldigt tomt i forumet nu
Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej.
Att göra en ny consist-fil är inte svårt. Jag brukar ta en befintlig fil och ändra beteckningarna på loket och vagnarna med en test-editor, t ex notepad. Det går också att använda programmet conbuilder. Jag vet inte var man hämtar det, jag har fått det av Hans P. ,det fungerar inte hos mig så jag gör egna consist-filer i stället. Om du får problem så skicka gärna mail till mig. olof.melin@shell.com Hälsningar Olle M |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
Jag tycker att det överlägset lättaste sättet att göra consists är att använda Consist-editorn som medföljer MSTS. Den hittar du i Activity-editorn. Den kan vara knepig att hitta första gången när man väl vet var man finner den så är det inga som helst problem. Hur kommer det sig att så många verkar ha problem med den? Är de så "korkade" att de aldrig lyckas lära sig hur man hanterar den? För mig gick det nästan på än gång. Själv tycker jag att den är mycket enklare att använda än Conbuilder, speciellt när man ser vilka lok och vagnar man ska/kan sätta ihop!
Mvh Mikael R ![]() C1-C15 Stockholms tunnelbanas stoltheter |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Det vore ännu lättare om man kunde starta endast consisteditorn. Som det nu är så måste man ju starta aktivitetseditorn, öpnna en befintlign alernativt göra en ny aktivitet innan man kommer åt consisteditorn.
/Pursche ![]() Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen |
![]() |
![]() |
#7 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Mvh Mikael R ![]() C1-C15 Stockholms tunnelbanas stoltheter Inlägg: För att komma in i Consist-editorn behövs 6 knapptryckningar. Inte ett dugg jobbigt. Dessutom behöver man ju inte skapa en consist utan bara använda den befintliga (som du sade ovan) genom att trycka "Ok". Lätt! Edited by - Mikael on 17 June 2002 15:37:27 |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
jag håller med dig. det är lätt när man väl vet vilka 6 knappar det är. Skriver du ut dessa klart och tydligt här nedanför för de som inte är så duktiga på alla kringprogram?
/Pursche ![]() Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen |
![]() |
![]() |
#9 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Hoppas att du inte tog illa upp Pursche. Jag vet att du verkligen har förespråkat Conbuilder. Conbuilder är ett väldigt bra alternativ till MSTS Consist-editor, speciellt om man inte kan hitta/hantera denna. Men Conbuilder skulle kunna bli mycket bättre, först och främst med bilder på alla lok och vagnar. Mvh Mikael R ![]() C1-C15 Stockholms tunnelbanas stoltheter |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
nej, jag tar inte illa upp. Kunde man starta bara cinsisteditorn direkt så skulle Conbuilder vara onödig. Problemet är att det tar många rader att skriva ut precis hur en nybörjare kommer åt concisteditorn.
/Pursche ![]() Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen Edited by - Pursche on 17 June 2002 22:00:47 |
![]() |
![]() |
#11 |
Senior Member
|
![]()
Conbuilder duger bra för mej.Jag tycker det går mycket snabbare att skapa en consist med conbuilder än med msts.och inte är det något problem med att man inte ser bilder heller allt man behöver är att lära sig loken utan till.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Försvunna consist i Activity Editor | pedeo | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 8 | 2004-06-21 20:18 |
Skapa stort landskap | mralex | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2004-02-17 23:17 |
Hjälp consist editorn funkar ej längre!!! =( | Olaf Lindström | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2003-03-06 16:59 |
Consist Editor? | alexfaldt | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2003-02-25 11:14 |
Consist Editor | Totte | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 9 | 2002-10-01 02:36 |