|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-09-09, 22:56 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
Svensk tyfon (tuta)
Är det någon som gjort ett svenskt hornsound? Jag har gjort ett på prov, tyvärr är inte ljudkvaliten riktigt bra. Det jag provat nu är taget nere vid Älgviken (Nynäshamn) för länge sedan och har lite bakgrundsljud och låter inte riktigt skarpt. Skall försöka spela in ljud imorgon på jobbet och se om det blir bättre. Återkommer om jag lyckas. Roger |
|
2003-09-10, 00:16 | #2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
En fråga:
Hur spelar du in ljud?[:I] Skulle nämligen vilja försöka det själv om det inte var för mycket utrustning för det! Olaf Lindström, Olis |
2003-09-10, 09:27 | #3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Olli
Om det är "CD-kvalité" på ljudet du är ute efter så är det en minidisc man ska använda. Liten, smidig och lätt att ha med sig. Tyvärr behöver man en riktigt bra mic för att få rätt "tyngd" i ljudet. Har testat med en enklare mic men ljudet blev för mesigt... (spelade in ett Rc-lok som startar och stannar och la in ljudet i Trainz) Ska man ha en bra mic får man vara beredd att lägga ut en 600-1000 kr I boken "Sverige på spår" av Oskar Fröidh finns en CD med massa tågljud med underbar kvalité. Jag ringde för knappt ett år sedan och frågade Oskar vilken utrustning han hade. Minidisc och en Sony stereo mic var svaret. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2003-09-10, 16:40 | #4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
Citat:
Imorgon försöker jag igen, har då med mig en kollega som arbetstränar och som då får i uppgift att serva mig lite Roger |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Dygtig Svensk rutebygger søges | Erich | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 0 | 2004-10-07 10:10 |
Bilder på påbörjad svensk bana. | RapidHO | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2002-12-12 19:27 |
Svensk Buss | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2002-11-05 17:37 |
Svensk Tågsimulator | Jocke | Off-topic | 4 | 2002-08-26 23:19 |