![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]() ![]() Här är hon! Littera F, ännu under ommålnings stadiet. Jag är väldigt stollt. ![]() Så, vad tycker ni? Är hon inte snygg? Och oroa er inte, jag ska inte återskapa Getå olyckan. ![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hoppas du inte tar illa upp när jag svarar NEJ på din fråga
![]() Om jag inte är helt fel ute så är det ett helt annat lok än SJ Litt F. Cylindrar är fel (Yttercylindrarna på F lutade 1:9,15) Rökskåksluckan är för spetsig. Skorstenen är för hög. Den typiska kåpan över ång och sanddom saknas. Ditt lok är högerkört. Bakre löpaxel är ytterlagrad på F. Främre löpboggie är även den ytterlagrad på F. Men om det fungerar att köra så varför skulle det inte passa på en svensk bana i MSTS. Ska be min son ta en koll när han kommer hem från skolan då jag inte har MSTS på min PC för tillfället. Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Du har rätt, det ÄR ett annat lok. (En riktig F maskin är under byggnad av någon som jag glömt namnet på.[:I])
Det är en Bayersk maskin som jag bara har målat om för att EFTERLIKNA ett F lok. Men likheten är ganska så jämn om du frågar mig. Och jag tror att många här håller med och vill ta en tur med det. Om jag nu får tillstånd att släppa det. ![]() Men om det nu inte skulle kunna vara ett Svenskt F lok, vilket lok ska det vara då?[8] /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Jag tycker det ser ut som ett F-lok, det är ju bara snåsaker som gör att det inte är det!!!
Betyg: [ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Här är en bild av det färdiga loket. Synd bara att man inte kunde måla buffert balkarna röda och med nummer.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nice![
![]() ![]() //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Woooow, vad snyggt!!!
Vill ha, vill ha!!![ ![]() ![]() ![]() ![]() MVH Dson i Sandviken. ![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Fungerande baklyktor, tjusigt. ![]() ![]() (Pssst, Dson, säg det inte till någon, men jag skulle kunna e-posta henne till dig. Allt jag behöver är en adress... ![]() /Jonatan ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Jaaaaaaaaaa!!!!!!!!
Tack daniel.odlander@utb.sandviken.se är min adress, du får gärna maila ![]() ![]() MVH Dson i Sandviken. ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
"You got mail."
![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
"You got mail."
![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Senior Member
|
![]()
Man Tackar!!!
![]() M.V.H Nicke! ![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Du é välkommen.
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Nästan en Itino | Rojje | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2003-11-02 21:43 |
Linx är nästan färdigt :-) | Hawk | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2003-06-23 13:06 |
Växelomläggare i gatuspår nästan klar! | LLJ | 3D-design - Trainz | 4 | 2003-02-08 13:40 |
Tips på "nästan" riktiga hytten...(Rc loken) | DJTimboy | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-12-30 18:52 |
Superdetaljerad BR44? Nja, nästan. | Ferengi | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-08-19 17:27 |