![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Som ni vet så är AI eldaren en riktig nöt. Alla har vi stått ut med att i en backe när vi behöver som mest ånga så slår den på injektorerna och tömmer pannan på värdefull ånga så man stannar.[V]
Jag har kommit på att KUJU har programerat den så risigt att den slår på injektorerna bara för att det lutar, vare sig det är uppför eller nerför. Så den eldaren har ingen eldar utbildning. Jag hade vattenståndet på 1.46 och i uppförsbacke, och han slog ändå på injektorerna så jag vet detta. hade det varit en riktig eldare så hade lokförarn' slängt ut honom på stört![xx(] Bästa rådet är att elda själv... eller vad tycker ni? /Jonatan ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jonas M. Bobjörk BTAB, Operatör, Åskogsbanan Jonas occupy law that take svänglapp. Beware yourself! http://www.bobjork.se/download/msts/ |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Kan man inte elda själv så är det bäst att man har AI eldaren i alla fall. Men att elda är inte så svårt i MSTS som man tror.
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Junior Member
Reg.datum: Dec 2003
|
![]()
Ny på forumet här.
Finns det en AI eldare så man slipper det jobbet ? Har man missat nåt i manualen ? Vill någom upplysa om hur ? Det är alltid ett problem med att hålla ångan uppe annars. Har nu en Co-driver som e superentusiast o snart 2.5 år, sonen. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Nybörjare
|
![]() Citat:
Klicka på options längst till vänster och kryssa för automatic fireman ![]() Med vänliga hälsningar Krister |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ingen 1024 i TGA Tool 2... | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2002-08-18 08:22 |