![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Satt och funderade lite på mina tidtabeller som jag gjort för KMJ-route-v.3.0. Jag tycker att det skulle vara riktigt häftigt om man kunde skapa någon slags virutell online-bokning och lägga in samtliga X 2000, InterCity m.fl. avgångar som ett bokningssystem.
Jag vet inte om detta är en svår procedur, men sedan startar man ett stort företag som hela forumet har ansvar för. Ungefär som SJ i verkligheten. Alltså, man skapar som ett företag av forumet och samtliga får "jobba" om de vill. Det kanske skulle kunna röra sig om en aktivitet i veckan som man kör på måndagen. I aktiviteten möter han ett Linx-tåg som körs av Mson och där sitter niofem och äter en god lunch. ![]() Jag tycker i alla fall det skulle vara coolt att kunna boka affärsbiljett på InterCity-tåget mellan Karlfors och Dejerud, som sedan Dson kanske kör. Om man vet med sig, att det finns virtuella passargerare från forumet som åker med det tåget man kör - skulle det kanske bli aningen roligare? ![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Hej!!!
Tycker det skulle vara en utmärkt idé.. Är gärna med på det!!![8D][8D] MVH Kenneth |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Låter bra Pson!
Det kanske vi kan pröva!! MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för UBOPGE |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
varför inte!
![]() ![]() /Johan |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hur har ni tänkt er det hela lite mer exakt? Och nu vill jag höra många goda ideér...
/Pursche SVTTL www.svttl.se |
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citat:
![]() Och erkänn, att det vore ungefär 20 gånger roligare om hela forumet var med och körde på exempelvis KMJ 3.0 samtidigt, med animerade människor. En av oss kanske blir försenad, tågen bakom får rött ljus. Interaktivt "chatboard" där alla kan skicka medelanden till varandra. Och de som inte vill köra tåg kan alltid åka med... Och en person som kör godståg fraktar godset till ett annat tåg, där det lastas över och forsätter. Tänk er dessutom bilder på den som kör tagna med kameror och som importeras in i tåghytten ... Är du med och drömmer nu då, Pursche? ![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jonas M. Bobjörk BTAB, Operatör, Åskogsbanan Använd helst vårt adekvata inhemska vokabulär http://www.bobjork.se/download/msts/ |
|
![]() |
![]() |
#8 | ||
Guest
|
![]() Citat:
____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
||
![]() |
#9 | |||
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Hoppas det inte blir alltför svårt att fixa! ![]() ![]() Olaf Lindström, Olis |
|||
![]() |
![]() |
#10 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för UBOPGE |
||
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Det är ett omtyckt tema i USA, dom startar ett virtuellt järnvägs bolag och alla laddar ner samma rutt, lok och vagnar, sen PM:ar dom varandra och skickar tidtabeller via e-mail.
http://www.or4c.com/Canton/ Den här länken är till Canton Virtual Railroad, ett sånt järvägs bolag som jag talade om. Vad jag tycker om den här iden: Kör hårt! ![]() ![]() ![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Så, det verkar finnas intresse, och mera intresse lär komma om man nu kan skapa det virtuella boknings & tidtabells-systemet som jag pratade om.
Decibel, Jenza, Pussgurkan? Någon? ![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Jag kan ej göra den!(kan inte php eller asp! ![]() Men inte kan la pussgurkan sådant också!?!!?[ ![]() Det vore ju konstigt, har vi en robot som är mästare på 3d och en "kung" på hemsidor också![ ![]() ![]() Olaf Lindström, Olis |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hur avancerad skulle den hemsidan vara? Ska man se vad som går att boka och sedan skicka iväg en beställning och det tar slut där eller ska beställningen komma fram till någon som gör något?
/Viktor ![]() http://w1.500.telia.com/~u50016604/ |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Jag hadetänkt mig att man lägger in de olika tågen i en databas eller någonting liknande det. Precis som i verkligheten.
Sedan, "söker" man efter avgångar vid ett speciellt datum, klockslag osv. När man hittat en lämplig avgång, så bokar man den. Denna bokning ska på något sett registreras i databasen, som har en maxgräns för varje tåg. När den gränsen är nådd är biljetterna slut. Aktuell förare för avgången, ska kunna klicka in på hemsidan och få uppgifter om antalet resenärer. Som exempel. Givetvist rör det sig endast om ett par avgångar varje dag, exempelvis mina KMJ-route-v.3.0-tidtabeller. Alltså, absolut inte lika stort som SJ. Hoppas någon förstår! ![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Vad fick ni? | Itino | Off-topic | 11 | 2004-12-28 04:12 |
Räddningsverket fick X2000-vagn | pglrtrain | Off-topic | 6 | 2004-03-18 20:55 |
Fick en idé ang. SVTTL, och lla virtuella bolag. | Dson | Virtuella Tågbolag | 2 | 2004-03-05 19:59 |
Vad fick ni i julklapp?? | Trigger | Off-topic | 25 | 2002-12-27 01:01 |