![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Det har varit så i flera månader så det är inget allvarligt men det har blivit lite sämre senaste tiden. Datorn gör ett ljud som om en fläkt har svårt att snurra, ett slags durrande ljud. "Dnnnnnnurrrrrgnuuuuuuur" Men det är bara när jag startart datorn, efter en timma eller två så låter det inte så mycket men lite ändå. Fläktarna är rengorda och datorn har blivit avdammad på insidan. Skulle det kunna vara H-disken? Datorn är ju ganska gammal (4.6 år) och har genomlidit många formateringar och missöden med strömavbrott osv.
Brorsan har snott brännaren för att ha till sin dator så jag kan inte bränna in mina grejor, och det är ganska mycket det, 18.8 Gb!![:0] /en orolig Jonatan[V] ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Om du inte vill bränna ner allt så kan du ju köpa en ny hårddisk och bara kopiera över innan den nuvarande ger upp. ![]() ![]() Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Vi har köpt en helt ny dator som jag ska ha för mig själv så när den är fixad (intigrerat skit som sabbar allt) så drar jag bara över allt på den nya.
![]() ![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Yep som Rogge skrev så är det med all sannolikhet hårddisken, så du bör skynda dig att säkerhetskopiera för när den låter som en traktor så är det inte långt kvar...
![]() Jonte |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
Det kan vara hårddisken, men troligare fläkten, försök lyssna då locket är av och se om någon fläkt går långsamt eller ojämt. Det är värst ljud då den är kall. Du bör definitvt kolla upp det för stannar den helt så kan CPU bränna. Fläktar är dock oftast ganska billiga och inte så svåra att byta själv.
/Mats ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Ska kolla, men då måste brorsan hjälpa till eftersom jag inte vet mycket om sånt.[:I]
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
Med lite detektivarbete så kan man lyssna sig runt och höra vad det kommer ifrån. Man tror oftast inte att en sån liten fläkt kan föra sånt oljud men det gör de då dom går sönder.
Det är alltså inte fläkten i nätaggregatet jag menar utan den på CPU eller grafikkort. Den i nätaggregatet har jag hört går mycket sällan sönder. /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Brainstorming.... | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 69 | 2005-01-05 21:10 |
Å, Ä & Ö. Konstiga tecken ibland. Varför? | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2004-12-18 12:06 |
Konstiga tecken i gmax quad-meny? | lan | 3D-design - Trainz | 8 | 2004-10-12 21:27 |
Win 2000 bra eller dåligt...... Avslut... | Johan L | Off-topic | 0 | 2002-05-25 01:11 |
Win 2000 bra eller dåligt...... | Johan L | Off-topic | 30 | 2002-05-24 13:38 |