|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-01-03, 21:07 | #1 |
STW-member
|
vad lastar dessa Ucs vagnar?
|
|
2004-01-03, 22:49 | #2 |
Junior Member
Reg.datum: Oct 2002
|
Hej.
Vad är det för Boliden vagn du har? Kan det vara en malmvagn för dom har väl en koppargruva där om jag inte minns fel. Hälsningar Patrik. |
2004-01-03, 23:03 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
Alla vagnarna är om jag förståt det rätt Uc och Uc är en bulkvagn
//MVH John http://prymi.net "Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter" |
2004-01-03, 23:19 | #4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Hej Tomas.
Har egentligen ingen riktig vetskap om detta. Bara ett par vilda gissningar på vad dom kan transportera. IcoPal Cement, torrbruk, betongvaror, isolering, tätskiktsmaterial, plastvaror. Skulle kunna tänka mig Cement eller torrbruk i en behållarvagn. Boliden Svavelsyra Svaveldioxid Koppar-, bly-, zink- och gravimetrikoncentrat Här tror jag mer på dom fyra sista koncentraten som skulle kunna tänkas passa en behållarvagn. KemaNord Klor Saltsyra Natriumhydroxid Kaliumhydroxid Natriumhypoklorit Ammoniak Fosfor Och här skulle jag gissa på dom där hydroxiderna. Men som sagt. Jag har ingen aning, bara vilda gissningar. Bengan. |
2004-01-05, 22:57 | #5 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
Hej.
Har fått reda på lite mer från Postvagnen: "I mina gamla anteckningar står det att IcoPal transporterade skiffer i från Grythyttan i sina vagnar. Vad gäller Kema Nord så får man nog konsultera en kemibok, vet bara att olika järnverk/stålverk var konsumenter. Vad som kört/körts i dom vagnarna är skilda saker som Mjöl,Socker,Stärkelse,PVC-plast,Sand,Soda,Kalk,Cement och Kolpulver av ganska många användare. Boliden transporterade Aluminiumsulfat. Det används som flockmedel (rening) i vattenverk. Tillverkningen har numera övertagits av Kemira. " /Lars |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Saknade vagnar... | Pursche | Virtuella Tågbolag | 3 | 2004-05-22 17:36 |
Vart kan man få tag på dessa vagnar? | DJ Clinton | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-10-24 20:38 |
Var hittar man dessa vagnar? | Olaf Lindström | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2003-03-27 22:06 |
Är det någon av desa vagnar som inte finns till TS | Olaf Lindström | Off-topic | 0 | 2003-03-23 12:47 |
Jag såg Orient Express vagnar i Gävle! / Zzarr | Zzarr | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-06-25 18:09 |