![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Greg Lane, VD för Auran, har de senaste dagarna börjat en nedräkning. Vad det är för slags nedräkning vet vi inte idag men det blir fler och fler ledtrådar.
Just idag (28 januari) är det 12 dagar kvar till något kommer hända. Dagens pusselbit ser ut som följer ![]() pusselbit från 28/1 ![]() pusselbit från 28/1 ![]() pusselbit från 29/1 ![]() pusselbit från 29/1 Jag har skapat en yta där jag försöker sätta samman bitarna ![]() Vill ni följa nedräkningen är det bara att titta efter inlägg av "Greg_Lane" här http://forums.auran.com/TRS2004/foru...674e&forumid=5 ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
|
![]()
Tittar man på Aurans förstasida om Trainz hittar man denna pusselbit
![]() Om den har något med att göra med den biten som Greg idag postade återstår väl att se men man kan väl lungt säga att de är bra på att bygga upp nyfikenheten ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Gissning:
Trainz The Collectors edition släpps om 12 dagar.. Paketet innehåller Trainz, Trainz UTC och TRS2004 i ett och samma... ![]() ![]() Mvh: Kvarne -------------------- 6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA) SL H10 |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Vad tjänar man på det? Räcker det inte med trs2004?
/Blappe |
![]() |
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
|
![]()
Vad finns i Trainz 1.0 som inte finns i TRS2004?
Nej det måste vara något helt annat. Annars skulle man aldrig "slå på trumman" som man gör i deras forum ang detta. Jag hoppas att det någon slags information om nästa Trainzversion (förhoppningsvis online/multiplayer). Saken är den att vi som är betatestare vet precis lika lite. Vi har inte testat något nytt som är på gång... ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Jag hoppas på en kombination av Online och Boss. Boss är ett lite mindre känt tillägg som var tänkt till Trainz från början. Då skapar man sitt eget järnvägsbolag och driver det även ekonomiskt. Man tjänar pengar på passagerare och gods samtidigt som man måste tänka på driftskostnader som slitage och löner, samt inköp av nya lok och vagnar.
Tillsammans med online skulle man då verkligen få ett levande landskap. Kanske servrar som kör AI-tåg i virtuella bolag dygnet runt då det inte finns mänskliga förare. Vill man köra är det bara att beställa ett körschema från servern. Vill man hellre planera rutter eller ekonomin i sitt bolag kan man göra det och uppdatera sina AI-förare. Dock misstänker jag Auran har något blygsammare på gång. Men man kan aldrig veta, fortsätter drömma i 12 dagar ![]() /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Själv hoppas jag på "dispatcher", med en sånfunktion så kommer det att vara perfekt med den signalering som finns (junction to junction).
Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]() Citat:
Nos nihil efficere non possumus |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Joint the new
Trainz US forum! Eller er det bare mig der er pessimistisk? Det stemmer i hvert fald fint overens med at man allokerer sine ressourcer der, hvor salget er. Damn the polys! Full speed ahead!!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
UTRSC?
![]() ![]() ![]() MVH Daniel, fyller 14 idag ![]() ![]() ![]() VD för UBOPGE |
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Kan det vara en CD med alla lok, vagnar m.fl som Auran gjort men som aldrig kommit ut plus lite extra godis?? ![]() Roger |
![]() |
![]() |
#15 |
Admin & STW-member
|
![]()
Nej, en CD eller rättare sagt 2 DVD-skivor (9 CD skivor) med ALLT Auran gjort kommer snart att börja säljas (till självkostnadspris) och då ingår även gmax/3d-studio filerna.
Det som kommer presenteras om 10 dagar är något större... jag tror att det har att göra med hur framtiden med Trainz ska se ut men det är bara en gissning från min sida ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Nedräkningen har börjat | andreasrosen | Virtuella Tågbolag | 12 | 2004-06-16 16:37 |