Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-02-15, 19:13   #1
bexkman
Junior Member

Reg.datum: Feb 2003
Standard Install creator för MSTS

Jag har en fundering. Jag har tack vare en mycket god och vänlig person fått en väldans massa tåg, rutter, aktiviteter och andra kul saker. Medan jag har suttit och installerat tåg efter tåg efter tåg så har jag insett vilken ojämn kvalité det är på installtionsanvisningar och liknande. En del har gjort oerhört snygga saker med hjälp av clickteams och liknande företags produkter där allt ordnar sig av sig självt. Andra har gjort helt fruktansvärt dåligt sammansatta zippar där man måste skapa ett eget litet filsystem av temporära mappar. Det gör nog inget för de mer inbitna entuistasterna, men det är nog många som hellre kör default-rutterna än benar sig igenom alla märkliga procedurer som krävs för att få köra de riktigt snygga tågen. Vilket är synd.

Så jag funderar på om man skulle göra en egen variant på en install creator. En som är anpassad enbart för MSTS. Då kan man göra det mycket lättare för er som skapar tillbehör att göra bra och pedagogiska installers utan att egentligen behöva kunna något själva.

Vad tror ni? Vad ska en sådan kunna göra? Vad vore det bra om den kunde göra? Jag vill få en bild så att jag kan få en känsla av om det här är ett realistiskt projekt.

o
bexkman besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-02-15, 19:53   #2
Rogge
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev bexkman

Så jag funderar på om man skulle göra en egen variant på en install creator. En som är anpassad enbart för MSTS. Då kan man göra det mycket lättare för er som skapar tillbehör att göra bra och pedagogiska installers utan att egentligen behöva kunna något själva.
Eller varför inte använda Install Creator som den är? Allt det du vill går ju redan att göra med Install Creator. Med den kan man ju skapa helt automatiska installationer som tex via Registret i Windows automatiskt söker upp vilken mapp man har MSTS installerat i. Den som packar upp filen behöver mao inte leta upp var man har MSTS installerat. Man kan även låta användaren få readme-filen att starta när installationen är klar, mm, mm.

Man kan ju också med Install Creator bestämma exakt var vissa filer skall hamna. Klippa och klistra är alltså historia när man använder Install Creator. Det var Install Creator jag använde mig av när jag bla gjorde installationsfilen till Pson´s senaste X 2000 Photorealistic samt till KMJ 3.0 samt till MSTS På Svenska. Jag har även packat det mesta jag laddat ner till MSTS till autoinstallationer så att man slipper hålla på att böka med dom många kassa zippar du nämner.

Mao så är iaf jag övertygad om att man klarar sig alldeles umärkt med just Install Creator. Skaffar man dessutom betalversionen så kan man göra ännu mer än man kan i gratisversionen. Install Creator comprimerar dessutom långt mycket bättre/hårdare än Winzip.

5+ till Install Creator från mig alltså!

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
MSTS Hänger! Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 8 2003-04-08 00:43
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? Pierre Off-topic 8 2003-03-04 23:18
Uppdatering av MSTS På Svenska! Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-02-18 20:32
Möte av flera tåg i MSTS. Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-01-30 21:21
Fråga angående 3d modeller till msts och trainz Trigger Off-topic 9 2002-08-25 19:14

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:54.