![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Hejsan!
Jag är nybörjare i ruttbygge i MSTS, hur gör man egentligen, jag har gått igenom MSTS-Akutens hjälp om att skapa mark, men när jag kommer till Generate Flagged Tiles, så då ska man klicka Yes då hakar datorn upp sig, då måste jag stänga av Route Geometry Extractor, varför? hur gör jag? /Av Tobias 2004 |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Frågan är om den värkligen hakar upp sig! Snarare är det nog så att du har valt för många tiles..... Om du tex har valt 1025 tiles kan du nog vänta dig att det tar ca 30 min att generera dom! Prova att välja ett litet område till att börja med, tex bara en tile, bygg en liten station, och prova på RE m.m.!
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Du kan kolla i statusraden hur många tiles som är klara av den totala summan... exempelvis: 100/104 ![]() EDIT: På min gamla dator fick man inte röra något annat för då stannade räknaren men om man inte rörde något så såg man den räkna!! ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström Msts-akuten.com - värt ett besök! Du missar inte tävlingen msts-akuten har va, klicka här för info!!! |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
/Viktor ![]() Min hemsida med tågbilder: http://w1.500.telia.com/~u50025335/ |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Okej, tack allihop, nu har jag gjort en liten järnväg, men vart zippar man upp filerna till?, hur bygger man en plattform till järnvägen och hur gör man svängar så tåget svänger åt ett håll?
/Av Tobias 2004 |
![]() |
![]() |
#6 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Det är knappen "G" för växlar framför och om du ska lägga om en bakom dig så är det "Shift+G" som gäller... ![]() ![]() Trycker du på "F8" så ser du hur växeln ligger, det är den gröna pilen du kommer åka efter. Är den riktad åt sidan så är det den vägen du kommer ta enligt växeln! ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström Msts-akuten.com - värt ett besök!Du missar inte tävlingen msts-akuten har va, klicka här för info!!! |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
okej, jag menade vanliga svängar ''krökar'' det kan väl inte vara raksträcka hela tiden? och vart zippar man upp filer som man har laddat ner t. ex objekt.
/Av Tobias 2004 |
![]() |
![]() |
#8 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
och en del rutter som jag har laddat ner t. ex KMJ, den finns inte i spelet sen?
/Av Tobias 2004 |
![]() |
![]() |
#10 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
vart zippar man upp de filer som man har laddat ner t. ex objekt.
/Av Tobias 2004 |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Objekt som du har tankat hem zippar du enkelt upp i en tillfällig mapp på skrivbordet. I varje zipp brukar vanligtvis en read-me följa med, där står det hur du lägger in i MSTS.
När det gäller ruttbyggnad så besök Msts-akuten där hittar du en del guider annars så använd sökfunktionen på forumet eftersom du hittar många olika topics med just det som du efterfrågar. Man kan även besöka t.ex. train-sim.com s forum där du hittar väldigt mycket info om hur man bygger en rutt. Att sitta och förklara hur du bygger en rutt är omöjligt eftersom ruttbyggande är lite komplicerat men framför allt tålamodskrävande. Det är "trial and error" metoden som man vanligtvis får använda sig av. Slutligen som vi har sagt så många gånger..spara ofta och backa rutten med jämna mellanrum. Tomas/repman The Vehicles shop www.banbyggarna.com |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hejsan Tobias!
Besök MSTS-akuten Läs tipsen på forumen på: http://www.uktrainsim.com/ och på: http://www.train-sim.com/ Leta reda på mappen: tecdocs på 1:a MSTS-cd´n Köp: Step by Step Guide to Route Building Finns här: http://trainsimulatorworld.com/ Men mycket är att själv prova sig fram, som repairman säger! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Begränsningar i en rutt | Perre | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2004-12-18 13:17 |
Möte av flera tåg i MSTS. | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-01-30 20:21 |
Några bilder (Ja, det har med msts att göra) | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 23 | 2003-01-05 15:40 |
Ska försöka göra Y1 till msts! | Trigger | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 2 | 2002-08-23 08:30 |
Äntligen lyckades jag göra en rutt! | prymikom | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-08-07 10:44 |