![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hej,
jag funderar på att skaffa en 19 tums platt skärm. Någonstans har jag läst att dessa har lång responstid (25 sekunder) Är det något som märks negativt, när man spelar MTS? Soderberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Avregistrerad
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
en aning negativ effekt blir det då rörelserna blir suddiga...
ska du lira spel på en platt skärm ska det minnst vara 16ms har ja hört ![]() mvh Rodi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Guest
|
![]() Citat:
![]() 25 millisekunder däremot, är en ganska liten fördröjning (1/40 sek) så att det blir nog inga som helst problem. Hur det blir i FPS-shooters etc., där det är extra viktigt med snabb uppdatering, har jag däremot ingen aning om. Citat:
____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
||
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Srry, menade givetvis millisekunder.
Men menar du att FPS shooters ofta dyker upp i tex KMJ 3 Mvh Soderberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citat:
![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Member
Reg.datum: Apr 2002
|
![]()
Det går inte att säga något generellt annat än att nyare skärmar är bättre än äldre. Hittar du en skärm som ser intressant ut ska du försöka hitta ett test där man provat skärmen med olika spel.
Tekniska specifikationer är nog bra men det är riktiga tester som visar om de duger eller ej. /Okrasa okrasa @ xtracks.tk www.xtracks.tk |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
![]()
Jag har LG 19" platt skärm (LG Flatron L1910B) och den fungerar finfint till både MSTS och div andra spel, ex CS och FS04
![]() ![]() http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Min son som kör CS i första hand köpte en platt skärm, AOC 19", kommer inte ihåg beteckningen dock... Mycket fin skärpa o kontrast o allting, men i CS var den en katastrof. Så, det blev att jag fick ta den istället och den fungerar perfekt för office o surfning, men inte MSTS heller. Eftersläpningarna är inte roliga.
Så, som andra har sagt, försök o få fram referenser från andra, eller från tester. TomsHardware hade nyss en test av platta skärmar under 20ms, kanske finns det bra info i den testen: http://www.tomshardware.com/display/20040326/index.html ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Kvarnes Julgodis 2003 [Många&stora bilder] | Kvarne | Off-topic | 3 | 2003-12-17 20:58 |
!!! Varning till er som fotar i Stockholms T-bana | Kvarne | Off-topic | 44 | 2003-08-07 18:04 |
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? | Pierre | Off-topic | 8 | 2003-03-04 22:18 |
Nu är min akt. färdig till JBJ | knasen | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 16 | 2003-01-31 13:05 |
Hjälp till svenska historia | Macley | Off-topic | 46 | 2002-12-16 22:22 |