![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
Tjena!
Är det någon som vet nån ting om services i windows? Lyckas inte starta Remote Access Connection Manager. //Lasse NetMagic ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag får igång den med kommandot C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs på Win XP.
Den kräver dock att tjänsten Telephony är igång vilken har RPC-tjänsten igång. Har du problem med RPC-tjänsten så lär mao inte Remote Access Connection Manager gå igång. Om jag inte minns fel så är det väl viruset MS Blaster och dess varianter som ger sig på RPC? Det är kanske därför du inte lyckas få igång den? RPC betyder Remote Procedure Call. Jag kan väldigt lite om tjänster, så jag reserverar mig för ev faktafel. ![]() ![]() Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Spela upp flera ljud i Windows 98? | Trigger | Off-topic | 2 | 2004-01-10 20:46 |
Bugg i Windows förstör Gmaxsparningar!?! | LokKalle | 3D-design - Trainz | 5 | 2003-08-10 23:01 |
Windows XP fråga [funkar msts på xp?] | Thor | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 9 | 2002-08-04 15:18 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 22:20 |
Windows ME vs. Windows 98 | Pson | Off-topic | 3 | 2002-06-28 11:41 |