Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-05-09, 22:07   #1
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard Förslag ang. reklam etc!

Jo, har en idé ang. det där med reklam etc.
Jag tycker att ett företag som inte gör nån reklam alls borde få väldigtt lite resande medans ett företag med snygg, stor och välbesökt hemsida samt mycket reklamaffischer här och där borde få många fler resande.

Som det är nu kan man juh strunta i att äns säga att man äns finns.

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!
Dson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-05-09, 22:18   #2
andreasrosen
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Du tog verkligen ordet ur munnen på mig!

Jag tycker att [u]minimikravet</u> är en hemsida där i alla fall tidtabell och företagsnamn framgår!

http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-09, 22:59   #3
Dson
Medlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev andreasrosen

Du tog verkligen ordet ur munnen på mig!

Jag tycker att [u]minimikravet</u> är en hemsida där i alla fall tidtabell och företagsnamn framgår!

Näe, det är för mycket begärt.

Men åtminstone att man har lite reklamaffischer uppsatta virtuellt (UBOPGE har även satt upp riktiga reklampapper på min skola![8D])

Man kanske kan räkna typ såhär:
Viruella reklamaffischer (såsom här på e-buzz): 10 fler resande per tåg
Verkliga (såsom uppsatta på skolan etc): 10 fler resand eper affich (alltså, 2 afficher= 20 fler resande på varje tåg, 4 st=40 osv.)

Dte är bara en början, fler får vidareutveckla om de så vill.

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-09, 23:39   #4
andreasrosen
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Affisher på skolan?

Alltså... en tidtabell anser jag att alla måste kunna producera. Om den sedan anslås här, på SVTTL eller på egen hemsida kanske kan diskuteras.

Men att ha en fungerande tidtabell där man även kan spåra vilket tågset som används är ju lika mycket en kontrollsak som något annat. Ett tåg skall inte kunna användas på flera olika platser samtidigt (samma som med förarna)!

Vill vi dessutom ha en massa "reklamaffisher" här på forumet??? Det kommer ju att bli värre än spam till slut...

andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-10, 08:32   #5
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Tidtabeller görs numera på varje nytt kontrakt, persontåg som godståg. Den finns längst ned på sidan och även en aktivitet finns för ett av dessa tidtabeller. Dessa aktiviteter och tidtabeller är alltså testade i MSTS och till ca 80% klara. Det enda jag inte lagt in ännu (tidsbrist) är lite text och AI-trafik. Men de kommer förr eller senare ut på nätet.

Detta betyder tyvärr också att jag inte hinner göra hur många kontrakt som helst de gånger jag bara är hemma under helgen.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-10, 11:09   #6
Dson
Medlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev andreasrosen

Affisher på skolan?

Alltså... en tidtabell anser jag att alla måste kunna producera. Om den sedan anslås här, på SVTTL eller på egen hemsida kanske kan diskuteras.

Men att ha en fungerande tidtabell där man även kan spåra vilket tågset som används är ju lika mycket en kontrollsak som något annat. Ett tåg skall inte kunna användas på flera olika platser samtidigt (samma som med förarna)!

Vill vi dessutom ha en massa "reklamaffisher" här på forumet??? Det kommer ju att bli värre än spam till slut...

Ja, affischer på skolan.
Jag har satt upp reklamaffischer här, där det står lite om vad UBOPGE är, priser (självklart i VSEK) samt avg. tider från Västerköping samt Helsinghamn.

Detta tycker jag borde ge fler resande, sen kan t.ex en hemsida ge många fler resande (säg ungefär 1 resande på 5 personer).

Tidtabell tycker jag ändå är ett minimum.

Samt att man kanske kan ha ett nyhetsbrev till de som vill?

Sen det där ang. afficher här på forumet tar jag tillbaka. Tror varken admin, eller forummedlemmarna skulle må direkt bätrre av det.

MVH Daniel

VD för UBOPGE

Turn on your headlights
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-10, 11:21   #7
alaska
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Skicka ett meddelande via MSN till alaska
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pursche

Tidtabeller görs numera på varje nytt kontrakt, persontåg som godståg. Den finns längst ned på sidan och även en aktivitet finns för ett av dessa tidtabeller. Dessa aktiviteter och tidtabeller är alltså testade i MSTS och till ca 80% klara. Det enda jag inte lagt in ännu (tidsbrist) är lite text och AI-trafik. Men de kommer förr eller senare ut på nätet.

Detta betyder tyvärr också att jag inte hinner göra hur många kontrakt som helst de gånger jag bara är hemma under helgen.

M v h
/Pursche
www.svttl.se

Måste fråga om det är någon som hittat någon aktivitet, för jag gör det inte?

alaska besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vill börja måla igen och behöver förslag! Trigger Off-topic 9 2003-11-05 01:07
Ge förslag på Hbbillns reskin Tomas 3D-design - Trainz 26 2002-11-08 17:56

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:40.