|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-05-23, 17:42 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
Nytt till MSTS
Vem av admin är det som håller på att ändra i mina trådar? Nya "görsnygga" Tyska vagnar. http://www.the-train.de/de/index.php Hawk |
|
2004-05-24, 21:06 | #2 |
Admin & STW-member
|
Det var jag som ändrade från "MSTS" till "Nya snygga (tyska) vagnar"
MSTS i ämnesraden för en tråd anser jag inte vara speciellt informerande. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2004-05-24, 22:12 | #3 |
Admin & STW-member
|
Jag jag trög om jag inte fattar vad tyska passagerarvagnar har med Trainz och ruttbyggande och göra?
Jag trodde du ville vara snäll som du brukar och tipsa om nya spännande och fina addons... Att diskutera för/emot Trainz/msts trodde jag vi hade kommit över för länge sedan. Jag har inte byggt några rutter och kan därför inte svara på din fråga. Du om någon borde dock veta att kvalité i rutter är inget man gör i en handvändning och varför du kallar det skryt förstår jag inte heller? Mazz har byggt på sin LLJ länge länge men han likt Tomas strävar antagligen efter att få till en perfekt rutt... vilket på sätt och vis blir ett evighetsgöra då nya ideér och standarder sätts och höjer kvalitén på rutten. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2004-05-24, 22:55 | #4 |
Veteran
|
Hej
Ja kan inte förstå varför du drar in Mazz i den här diskussionen Vi som bygger rutter, är inte så många, bara så du vet. Själv så ha ja försökt bygga till Trainz, men de gav inget.[:0] Däremot till MSTS, där får man ju iaf. "lite" feedback. Hoppas att alla blir nöjda å glada sen i framtiden. Men dom som tror att Trainz, ska ersätta MSTS, dom har "välldigt" fel, ja lovar. SAAB är vida överlägset Lada. [8D] Hawk |
2004-05-24, 22:59 | #5 |
Admin & STW-member
|
Vad har tyska passagerarvagnar till MSTS med Trainz att göra? [?]
Varför fortsätter du tjata om vad som är bäst? Tycker du inte själv att det är tämligen offtopic då det handlade om vagnar i ditt första inlägg. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2004-05-24, 23:08 | #6 |
Veteran
|
[8)]
OK Ja böjer mej för admin, ja ska inte försöka nått mer trick, att få MSTS populärt. Men MSTS behöver all uppmärksamhet, alla tror ju att MSTS är dött. Så är det ju inte, MSTS lever i allra högsta välmående Så detta försöker ja bara få fram. Hawk |
2004-05-24, 23:17 | #7 |
Admin & STW-member
|
Det är ingen som har sagt att MSTS är dött.
Ett spel är vad man gör det till. Finns folk som fortfarande sitter och spelar Transport Tycoon eller SimCity 2000 och dessa spel har ju både många år på nacken och även nya versioner. Det som är dött är MSTS-2. Det har vi fått bekräftat av Microsoft själva. Men det innebär egenligen inte så mycket. Så länge Du själv (och andra, du lär inte vara ensam) spelar och håller på så lever MSTS i högsta grad. Dock finns de alltid de som tröttnar när det inte blir vidareutveckling och nya versioner, personer som alltid vill ha det senaste. Men det finns alltid nya aktörer som är redo att ta upp stafettpinnen. Vi har TSTS på gång. Snart kommer SST och har vi lite tur kanske Trainsartian släpper sin simulator och vidare kommer ju Auran dra igång sitt nya projekt med RSP. MSTS kommer alltid finnas men det kommer (kanske) en rad efterföljare som är minst lika bra men det förhindrar ingen att fortsätta med MSTS. Jag var inne senast igår på train-sim.com och MSTS såg ut att leva. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2004-05-25, 05:34 | #8 |
Hedersmedlem
|
Väldigt fina vagnar, Hawk!
Jag tror rätt rubrik för denna tråd, hade varit: Nytt till MSTS. Så du kan använda den igen, när du testar nästa fina lok, vagn eller rutt.... Att hacka på Trainz och ta upp MSTS vs Trainz igen är dock bara onödigt. Som Fredrik säger, så har det diskuterats för mycket på e-buzz. Och det skapar bara osämja! Alla använder det dom gillar och trivs med! Vi vet ju inte hur dom nya simulatorerna blir heller!? Kanske nått man hoppar på istället???? Jag hoppas mycket på TMTS, som förhoppningsvis blir kompatibel med MSTS. Kanske att puttemjuk tänker om när dom fattar, vilken marknad dom missar.... I Sverige är den väl inte stor, men i USA, England och Tyskland är den säkert skitstor!? http://pirpen.cjb.net/ |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Nytt Ånglok till MSTS | Hawk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2004-06-20 01:51 |
AFM7 till MSTS | Erik Götborg | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 19 | 2004-06-04 19:11 |
London Till Paris att lada ner till msts | seahawk | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 8 | 2004-01-30 20:54 |
Karlskrona stads spårväg till msts (Kanske) | Jonsson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-06-29 11:50 |
Gmax till MSTS | emges | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 4 | 2002-05-31 15:29 |