![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Nydligen medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Hallå där!
Finns här någon som kan förbarma sig? Signal Extended rule skulle väl funka som en möjlighet att kunna styra vilken signalbild en viss signal ska ge och att också tågen följer signalen. När jag i Edit Session ska "editera" den regeln står hela tiden att AI-förarna kommer att se signalen som röd om den inte ställs i automatläge. Åtskilliga tester i driver jag gjort visar att så också är fallet. Har jag missuppfattat något eller är jag bara korkad...?[8] Tacksam för svar. mvh/Christian |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej.
Känner inte till rulen ifråga, men en signal som sätts till annat än automatiskt behåller detta läget tills den ändras och slutar att påverkas andra signaler om man inte tar hjälp av script till det. Vet inte om mitt svar hjälper dig. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nydligen medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Hej.
Tyvärr inte. När jag testar så får jag olika signalbilder, ibland blir signalen t o m helt släckt. Men oavsett signalbild så stannar tågen vid den aktuella signalen, helt i linje med vad som står i editeringsrutan för regeln. Om detta är riktigt så är frågan vad man ska med regeln till. Kanske finns någon annan som labbat med detta. mvh/Christian |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Kan det vara så att rulen är till för att visa de extended aspects som signaler kan visa?
De aspects förstår sig AI inte på, och tolkar dem som rött. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Men om AI-Föraren stannar för nånting som han tror är rött, ja då får du nog köra förbi signalen manuellt.
![]() ![]() M.V.H Tobias år 2004! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ny signal - någonting för er? | svenolov | Scenarios och scripts | 7 | 2006-11-04 16:33 |
TrackView Rule | hgkn | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2005-03-12 10:30 |
Schedule Rule? | Kiefer | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2004-07-22 13:21 |
Tips om en ny "rule". | Rojje | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2004-01-13 12:33 |