![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: May 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 182
|
![]()
Hallå alla nu är jag tillbaks efter min lilla semester i polen. Det jag undrar är vad är det för skillnad mellan objekt som är gjorda före sp3 och objekt som är gjorda efter realesen, för att jag har typ 900 mb av custom object, det skulle vara en katastrof om inte dom gamla objekten fungerade nu när jag har uppdaterat trainz
och så har jag en till fråga, jag hörde att man kunde göra vägar i luften för flygplan men hittills har jag inte hittat funktionen samma sak gäller de där med trafiken att man kunde välja hur många bilar som åkte på vägen asså många bilar i en storstad,få bilar på en lands väg vi hörs MVH Yzerman |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Lund, , Sweden.
Inlägg: 24
|
![]()
Jag har fattat det som att objekt skall ha ett kuid för att passa in i trainz 1.3.
Ang flygplan har jag sett genomskinliga spår på aurans hemsida. Dessa kan man då lägga högt över marken och låta trafikeras av till exempel en modell av ett flygplan. Bilfrekvenser vet jag inget om. Men om man kan ställa om frekvensen så att den blir riktigt låg så låter det i mina öron bättre att använda genomskinliga vägar än genomskinliga spår för flygplanstrafik. Förutsatt att man kan kontrollera vilken fordonstyp som trafikerar respektive väg. En annan fråga: Om "flygplan" skall trafikera ett genomskinligt spår... Måste man starta upp flygplanet då? Hm. Mycket man inte vet ![]() -- hils Anders |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
Reg.datum: May 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 182
|
![]()
ok tack
|
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Några frågor om SP3:
Har nu lärt mig att man kan bara använda dom lok/objekt m.m., som är märkta SP3 (tack Fredik!), om man har SP3 installerat! Men hur blir det med kommande moduler typ: Yardmaster, kommer SP3 "grejorna" fungera med dom? Hur gör man om man bara vill/måste ha en rutt som använder "gammla" objekt (tänker på spårvagnsrutten: Amsterdam). Måste man installera 2 Trainz (en utan och en med SP3) på varsinn hårddisk/dator eller? ![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 1 830
|
![]() Citat:
Gamla saker ligger som tidigare i \Custom och nya (SP3) ligger i World\Dispatcher\Downloads. Det blir alltså ingen krock mellan dom då det gäller katalogerna. Däremot får dom som sagt inte ha samma KUID. /Mats ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Tack för svaret, Mats!
Men jag installerade en jäkla massa objekt (både SP3 märkta och inte märkta) hos kompisen. När vi starta Trainz kom en lista upp på en massa KUID krockar. Då tog vi bort objekten som krockade ur custom mappen, och sen kraschade spelet, efter ett par minuters ruttarbete. När vi sedan tog och installerade om Trainz, och inte stoppade in några custom objekt, så fungerade allt bra. Men då var det inte lika roligt längre! En fråga till: Ommålade lok och vagnar som är märkta Paint Shed. Måste man ha Paint Shed installerat för att kunna använda dom? Kanske ska berätta att hans Trainz är uppdaterat till 1.3 SP3, och innan uppdateringen var det inga problem med custom objekten! ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Det beror på vilken orginalmodellen är...
Det finns ju de loken och vagnarna som kom med Trainz 1.0 och gör folk ommålningar av dem och hänvisar (gör alias) på rätt sätt ska inte PaintShed behövas. Janne jobbar på ommålningar av RC-loket och där ska man inte behöva Paintshed. /Fredrik Forumvärd |
![]() |