![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]()
Jag blev riktigt upprörd när jag läste det här, butiken Braskens som säljer TV, Videor m.m hotade en kund då denna skrev en negativ recension på ett forum eftersom han inte hade fått produkten.
Här följer två länkar till debatten. Originaltråden http://www.escade.se/mirror/prisjakt/ Uppföljningen http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=68005 För er som inte orkar läsa allt (även om jag rekommenderar det så publicerar jag två PM som butiken skickat till kunden. "Hejsan! Din recension är jag intresserad av - har du grund för det du säger? Om Inte = förtal, vill mer än gärna tala vidare i detta, ring gärna xxx - xx xx xx, ang det du påstår, hela förloppet, finns inget underlag, fakta, så råder jag dig att ta bort den skit du skriver omedelbart! Ta fram fakta annars! Allvaliga saker detta som vi ska gå till botten med den lovar jag dig, varje min. någon ser det du sktivit, kan kosta... Och vi går vidare ang detta direkt! Ditt val! Jag ska PERSONLIGEN hålla ett mycket vaket öga på dig ang detta from nu, recensioner, forum m.m i hela vår värld XXX (titel) Braskens Radio & TV AB Johannelunds Centrum 587 27 Linköping Butik sedan 1992 - på internet sedan 1996 PS! Ta sedan upplyssning på oss innan du gör dina utal ang proffsigt eller inte - Så får du fakta: org.nr xxxxxx-xxxx - det finns rättigheter OCH skyldigheter! Tänkvärd! Vem av mina säljare t ex syftar du på ? Intresserad av hela denna del och det du överlag påstår ..." ----------------------- PM nummer 2: "Första kunden som hoppat av pga din recension... Har du lagt ut en tråd med? *intressantare må jag säga* , detta kommer bli stort. Tystar? Jag är inte ute efter det, helheten ska fram... Hur länge sedan är det du gjorde ditt inköp? Jag eller vi kommer utan pardon hålla kollen på ditt skriveri och ta det vidare och gör redan idag. Fakta. Bollen var du står är upp till dig - vad har vi gjort för fel mot dig eg? Kan du skriva ner detta till mig är du snäll - intressant, ditt namn skulle jag vilja ha med , eller kundnr hos oss, så ska vi se orderhistorik, våra villkor och ditt inköp XXX Braskens Radio & TV AB" -------------------------------- Något för Sverker ? ![]() Jonte |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Herre****
Riktigt oproffsigt agerande av en butik! Personen ifråga borde inte få ha sitt jobb kvar... Den där tråden torde verkligen vara nått massmedialt..[} ![]() Mvh: Kvarne -------------------- 6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA) SL H10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
|
![]()
Braskens må ha hanterat ärendet klantigt men det gjorde kunden också. Kunden skulle ha avbeställt bänken hos Braksens innan han köpte en egen. Det hade varit juridiskt korrekt. Resten i tråden är ju bara pajkastning och saknar juridisk substans. Däremot kan man ju tycka att det är väldigt omoget att skriva som Braskens gör, men det är en annan femma. Men jag tror jag gör som alla andra som läst tråden - inte handla av Braskens.
![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
I grunden handlar det inte om bänken utan Braskens agerande, att man blir så upprörd över en kritisk recension att man hotar kunden är skrämmande, att man dessutom inte klarar av att skriva och att man på olika forum smutskastar konkurrenter under olika nicks samtidigt som man berömmer sin egen butik är osmakligt.
![]() Jonte |
![]() |
![]() |