![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har försökt ge mig på att göra en ommålning av denna vagn.
Har gjort tre olika varianter i olika mörkhetsgrad. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Men jag blir inte nöjd med ovandelen (taket). Så jag har mer eller mindre gett upp, med att fixa till resten. Finns det någon med större erfarenhet, än vad jag har. Som eventuellt har lust att fixa till en bättre ommålning av denna vagn. En fråga också. Heter den här vagnen verkligen Shimmns. För mig är en Shimmns den högra varianten på dom nedre bilderna. EDIT: En fråga till. Vad fraktar dom i den. Är det stål??? Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Vad fint du har fått till det?
![]() ![]() Kommer den nya ommålningen att komma ut? M.V.H Tobias år 2004! ------------------------ Kolla gärna på min fotosida, där jag har samlat lite tågbilder: http://medlem.spray.se/tobiasja8/ En tågsida på G med Itino. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Utan att ha kollat förebilden så kan nog littera vara rätt då det bara betyder en specialvagn med "flyttbart" tak. Sen vad gäller din målning så brukar vagnar av den typen vara ljusare (blekta) på översidan än på sidorna. Sen var det dessutom ibland lite skitigt just på mittdelen av taket på några vagnar. Det är i alla fall som jag minns det när liknande vagnar passerade utanför mitt rum på dåvarande SJ Data. Jomenvisst jag jobbade men ibland tittade jag ut. ![]() Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Lika snyggt som vanligt. Bra att få mera svenskt att välja på.
Göran. GN |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Rc2 Gc Ommålning | Erik.H | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2004-03-12 20:08 |
Ommålning Tbis, nån som har lust. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 12 | 2003-01-17 00:06 |
Bild på min ommålning till Banverkets Rc | Nicke_123 | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-01-10 01:08 |
90-tals ommålning | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 10 | 2002-08-25 13:42 |
Röd X2 ommålning | prymikom | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 15 | 2002-08-08 15:55 |