|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-11-16, 20:18 | #1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
|
Problem med att få en snygga och fast kant(åar)
Hej!
Jag tror inte att det finns någon lösning men frågar utifall att. När man gör en å så blir det väldigt fula kanter(det gäller för mig även sjöar etc) och de flyttar sig, ibland försvinner även hela vattenmassor[8] Finns det någon bra lösning på hur mna fixar detta? MVH: Olaf "vr98olli" Lindström |
|
2004-11-16, 20:46 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Karlskrona, Sweden.
Inlägg: 192
|
Citat:
Testa 'SRVWall.zip' Om jag minns rätt så tankade jag hem den från train-sim.com Det finns ett par till liknande (de_ReWa1.zip & de_StoWa.zip) men minnet är inte så gott... kan vara så att de hittas via startkaabel.nl [8] Moving Steel on Land and Under Water |
2004-11-16, 20:56 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 912
|
Finns banvallar att tanka hem ifrån www.train-sim.com Tror dom heter Berms???????? Finns både raka och för kurvor. Dom skulle kunna fixa kant-problemet!
Jag tror också att djupet på sjön/ån har med förflyttning att göra!? Men det är bara vad jag tror? http://pirpen.cjb.net/ |
2004-11-16, 21:06 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 912
|
Kanske det absolut bästa vore att göra sjöar och åar som objekt!????
Då slipper man alla konstiga problem..... http://pirpen.cjb.net/ |
2004-11-17, 22:37 | #5 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
|
Citat:
Tackar för alla inkommna svar, det med banvallar ser lite dummt ut i en liten håla kanske?(brukar vara istäder man har sånt ju! Fasta objekt är en ide, lite jobbig att göra och svår att få snygg(många polygons förmodligen?) men går ju. Tänkte fråga vad Hawk, Totte, Mazz och de andra stora ruttbyggarna gör för att det ska se bra ut? MVH: Olaf "vr98olli" Lindström |
|
2004-11-17, 23:33 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 802
|
Hej Olaf!
Jag änvänder "F" tangenten när jag markerar liten bit i taget så det blir hyfsat jämn. Man sänker ju med vägbit ner c:a 10 meter så det blir lättare att få jämn än grunt. Det gåt tyvärr inte få perfekt. Jag sänker även vattennivå c:a 2-5 meter från markytan med "F7" högerklicka och sen justera vattennivå. Då får du jämnare kant. MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
2004-11-18, 18:30 | #7 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
|
Citat:
Tack för tipset, pratade med Mazz över msn och han sa en mycket bra grej, ändra tile error(tror det hette så) till 0 så blir det tydligen bättre, RE ville ju inte sammarbeta igår så ska testa i helgen då alla läxor och prov är över! MVH: Olaf "vr98olli" Lindström |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Problem med update TRS 2004 | LokKalle | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2005-01-09 00:39 |
Problem med AE | vl | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-12-06 12:03 |
Tips för snygga sluttningar | Daniel R | Landskapsdesign - Trainz | 2 | 2002-08-01 13:48 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 23:20 |
Problem med JBJs aktiviteter | Fredrik | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2002-05-31 16:44 |