![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har försökt mig på, att göra en refug.
Mitt lilla problem är att få till en bra texture. Har fixat till en, men då saknas kantsten. Frågan är hur petig man ska vara och försöka få till det bättre där eller nöja sig med det som det är. Det är väl inte direkt några närbilder på refugen man är ute efter när man kör i Trainz i alla fall, va. Någon som har synpunkter??? ![]() ![]() ![]() Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Bra jobbat Bengan.
Kantsten borde väl kunna ersättas med en jämngrå färg de ofta är av betong? Men du vill förståss ha stenar runt kanten, vilket ger lite mer jobb. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Snyggt jobb Bengan.
1) Som du anar, så tror jag också att man kanske inte ser så mycket av dessa refuger från tågen, försåvitt man inte har spårvagnslandskap. 2) Med förbehåll för eventuellt klammeri med upphovsrätt; Jag att du med god behållning skulle kunna använda dig av kantstenstextur från trottoaren, som man ser på dina bilder. Lycka till med textursättning! Moving Steel on Land and Under Water |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Nu tror jag att den även duger för dom som vill köra spårvagn eller vad säger Kenny.
![]() Min första riktiga texture som jag har gjort för hand. Någon som har tips om att göra dom, på något annat sätt som kan vara enklare. Har vid mappning kört Print Scrn och fått fram formen på refugen och sedan målat för hand i paint. ![]() Refug nr. 2. ![]() Refug nr. 3. ![]() ![]() Refug nr. 2 och 3. Ska jag försöka att fixa till bättre texturer för. Under tiden undrar jag om någon som är lite mer hemma i gmax kan fixa till en sådan här skylt som saknas. ![]() Gärna en för återvändsgränd också. Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Niträknare & STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
STW-member
|
![]()
Snyggt!
Vad önskar du med skylten? Bara en skylt med en sådan framsida, grå baksida och en stolpe? Hur stor är en sådan skylt? /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Snyggt jobbat Bengan. Ser riktigt snyggt ut ![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Mycket tjusigt. Precis vad som sknades. Du kan inte tänka dig en busshållplatsrefug typ som finns på busstorg nu när du har kommit i smöret.
Mvh Göran. Göran. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citat:
Är lite orolig för texture och mappning där bara. Men tror att jag börjar lära mig av mina misstag som jag har gjort under tiden med refugerna, så jag tror att jag ska kunna fixa detta. Bengan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]()
Anser mig vara klar med refugerna. Refug nr. 3 skulle kunna göras en bättre mappning på. Kantstenarna är lite bredare i böjningen, men jag får inte till det riktigt som jag vill där och har börjat tappa tålamodet med mappningen där. Ska nu sätta mig och packa ihop dom, sen skickar jag dom till Fredrik. Så får vi se om dom kommer upp för nedladdning.
![]() ![]() ![]() Lasse. Gjorde om emges 30-skylt. Till en väjningsplikt för mötande. Visserligen är det dubbla skyltar på den, men jag gjorde den andra sidan grå. På håll syns det inte att det är två skyltar. Om det är rätt storlek på skylten. Vet jag inte. ![]() Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Rigtigt flot arbejde!
![]() /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]()
Skulle ha slutat i tid. Fick för mig att göra en refug med farthinder också, men där har jag helt kört fast.
Varför blir det så här? Kan man fixa till det på ett enkelt sätt? ![]() Två av hörnen på farthindret försvinner när man placerar objektet på vägen. ![]() Går annars bra, att bara lägga ut den på bordet utan att nått försvinner. ![]() Det är dessa två hörn som försvinner. Förmodar att det har med snestrecket i just dessa rutor. Då det är just den biten som försvinner som är kryssad. Går det att lösa detta på ett enkelt sätt. EDIT: Har tagit bort polygoner undertill som inte syns. Kan det påverka utseendet på ovansidan. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
STW-member
|
![]()
Hej
Prova att göra om guppet som en plane some du sedan flyttar verexes lite på för att få den att bli ett gupp. Då slipper du att ta bort undersidan, så planes är enkelsidiga. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Mina försök i gmax. | Carlj | 3D-design - Trainz | 36 | 2005-11-15 23:09 |
Första försök på nattbild | prymikom | Off-topic | 1 | 2004-03-01 22:47 |
ETT SISTA FÖRSÖK TILLL ATT MÅLA OM 1024*1024 TEX.. | Olaf Lindström | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 53 | 2003-04-02 22:13 |
Försök med fotad front! | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2003-03-13 17:13 |