Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-03-02, 23:46   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Razorback Railway

Hej alla,
jag är sedan snart 2 år medlem i Razorback Railway. Här är några killar som har gjort en järnväg med förebild från NSW (New South Wales Railway) i Australien. Man kan ladda ner uppdrag (tasks) som man kör som lokförare och får poäng beroende hur väl man kör. (tidtabell, säkerhet och komfort). Här är en länk till RBR:
http://www.razorbackrailway.com/v5/. Idén är att man betalar en rimlig summa för att få tillgång till uppdragen (Det är inte dyrt, och jätteroligt - jag sysslar nästan bara med detta numera.

Min undran är om några av våra svenska virtuoser kan åstadkomma en bana (typ BHJ) och skriva scenarios för den (kräver kunskap i c-programmering, eller varför inte använda TPR SCS [Trainz Pro Routes Scenario Creation System SCS)http://www.trainzproroutes.com]).

Detta är ett mycket njutbart sätt att använda TRS 2004!

Det är synd att inte alla fina modeller som framställts (STW mm) kommer till användning i en verklighetstrogen miljö, där tåg har uppdrag (tasks) att transpotera gods och/eller passagerare, och där en trafikledning ger dessa uppdrag.

Hoppas på en svensk variant av RBR!






LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-03-03, 07:14   #2
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej.

Visst vore det kul.
Jag hjälper gärna till med scenarios (som för övrigt skrivs in Trainscript och ingenting annat), men jag har inte samma känsla för att bygga rutter.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Razorback The Living Railway Perra Trainz - Allmänt om Trainz 0 2004-04-17 18:45
Razorback Railway 4 BETA By Pell Trainz - Allmänt om Trainz 1 2003-02-14 14:28
Talyllyn Railway Route Ferengi MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-08-24 19:51
Talyllyn Railway Route Pierre MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2002-06-11 00:05
Snowdon Mountain Railway ghostwalker Off-topic 3 2002-05-19 16:15



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009