![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Hej,
mitt intresse är spårbunden lokaltrafik och bifoga ett smakprov men vet ej om jag gjorde rätt.:-( Maximilian |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Joo,det verkar ganska rätt tycker jag.
Frihamnen by night va? ;P /Henk |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
I slutet på 80-talet började jag fota spårvagnshållplatser i Göteborg med min gamla kompaktkamera från -83. Meningen var att fota samtliga hållplatser. Projektet fördes aldrig i hamn, men jag hann plåta hållplatserna på Hisingen, Angeredsbanan (utom Hammarkullen), Bergsjö/Kortedala grenen, L1,L3,L5 öster ut och Mölndalsgrenen. Dessutom de flesta hållplatserna i city (innanför Järntorget-Linnéplatsen-Sahlgrenska. ´Det återstog egentligen bara linjerna i väst och sydväst, den ända kompletta linjen (dåvarande linjenät) var 5:an.
Dessvärre svalnade intresset innan jag var färdig och när för några år sedan kom och tänka på mitt fotoprojekt kunde jag inte hitta korten. Sånt är livet ibland! Skulle någon vilja göra om detta projekt skulle det vara kul att få se bilderna via nätet. Det har om intwe annat skett flera nybyggnader av spårvägsnätet sedan 80-talet, men i hastigheten kan jag inte minnas att det tillkommit några fler nya hållplatser än de på "Evenemangstråket".
![]() |
#4 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Det var mig en snygg bild. Vart är det taget?
(Ursäkta att jag svarar så sent från när tråden gjordes)
![]() |
#5 | |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2003
|
![]() Citat:
Vagnen 552 är en utbildningsvagn men brukar även används för andra tester, och jag misstänker att Max mfl är ute och testkör eftersom bilden ser ut att vara tagen nattetid.
![]() |