![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Hej!
Jag vill göra en aktivitet där man först växlar en massa vagnar på en bangård. Man ska själv få bestämma vilka växlar man ska lägga. Sedan ska man dra ett tåg ut på huvudlinjen och till en annan bangård. Rutten jag tänkte använda är KMJ 3. Hur gör jag detta? Jag har försöt massor med det lyckas inte, jag får antingen stop i signalerna, eller så går inte växlarna att lägga om. Mycket tacksam för svar. Mvh Fredrik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Jag har för mig att det inte går att lösa direkt bra! Men du är på rätt "spår ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Jo jag vet, det är en lösning, men det är inte alltid man får klarering i alla fall, trots att man trycker på tab..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Att bestämma path själv när man växlar brukar gå bra, om växlarna är manuella.
Men är det både linjekörning och växling i samma aktivitet, så är det ingen bra idé att testa det som vr98ollie beskriver, eftersom man på linjen väldigt sällan får klart att passera. Och även om du kommer få klart att passera, kommer din STH bli max 40 Km/h på linjen. Men du kan ju testa det iaf, för att se om det fungerar! Annars har jag tyvärr inga fler tips, annat än att lägga en bestämd path...
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
En lösningpå problemet är att göra aktiviteten i 2 delar; en växlingsaktivitet, och en linjeaktivitet.
Annars kan man göra en aktivitet, men då måste pathen läggas väldigt noga med "reversepoints" på rätt ställen och det är tidsödande. Men det går... |
![]() |