Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-06-02, 19:17   #1
x60
Nybörjare

Reg.datum: Mar 2005
Standard Hjälp!!! Tvärnit under körning

Hej. Har fått ett mycket mystiskt fel i min rutt.. Helt plötsligt utan anledning så tar det tvärstopp under körning och spelet slår ner. Med det klassiska felmeddelandet från Microsoft som följd. Jag har byggt vidare på min rutt och sparat och även tagit backupper tätt utan att jag märkt någon tendens till att något skulle vara galet, utan det var när jag skulle provköra som det hela upptäcktes. Tyvärr så innehåller även sista backuppen samma typ av fel så jag är djupt besviken om jag ska behöva göra om rubbet från början.
Vad kan det vara som gått galet? Finns det någon möjlighet att repa felet i några filer?
Mycket tacksam för alla svar och tips jag kan få
Hälsn: X60
x60 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-06-02, 20:09   #2
knasen
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Smile

Tjenare!

Det som du beskriver skulle kunna vara att du har några vändslingor på rutten och när du ska ändra en växel så krachar spelet?

Har erfarenhet från detta tidigare i mina försök att bygga spårvagnätet i Göteborg med många vändslingor.

Mvh Knasen
knasen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-06-02, 20:20   #3
x60
Nybörjare

Standard

Tack för svaret. Nej jag har inga vändslingor i rutten, däremot så saknas en del stoppbockar på stickspår om det kan vara en orsak?
Hälsn x60
x60 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-06-02, 20:41   #4
x60
Nybörjare

Smile

Jippi Allt har löst sig.. Där jag just slutat bygga slutade med en växel.Jag satte nu dit en stoppbock och vips så fungerare allt igen..Tänk vad en stoppbock kan ställa till det.Nu är det bara att fortsätta bygget igen.
Hälsn. X60
Gammal 2005-06-02, 20:44   #5
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Svårt att ge några kreativa lösning´s-förslag... för lite fakta för att säga nått. Jag är inte bekant med "tvärstopp", men några frågor kan man alltid knacka ihop:
  • Är det någon skillnad i explore route, respektive aktivitet?
  • Är det någon skillnad vart du startar i rutten?
  • Förresten, här kommer ett hett tips... Du bygger, sa du. Prova att ta bort allt vad path, aktiteter, services o traffic heter och skapa nya. Dessa är i högsta grad färskvara när man bygger rutt. Fungerar det nu?
  • Finns det signaler i rutten?
  • Går det att göra en rebuild?
Kan säkert komma på några fler käcka, men vi nöjer oss så länge, tar det på uppföljningsfrågorna istället när vi vet svaren på dessa.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-06-02, 20:46   #6
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

hehe, så bra att det löste sig! japp, en växel får inte vara oavslutad, då blir det skräp. Skickligt att du upptäckte det själv!

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-06-03, 18:47   #7
x60
Nybörjare

Standard

Tack igen för dom fina tipsen.Tur att det finns detta forum och stödja sig på när det kör ihop sig ibland. Kunde lika gärna behövt era tips och felsöka med om jag inte hade kommit på själv vad som orsakade felet.
Hälsn.X60
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:34.