|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-06-16, 21:49 | #1 |
Medlem
|
Tillkopling av vagnar
Hej!
Ibland när man bygger en aktivitet och lägger in att tåget ska hämta upp vagnar på ett ställ så händer följande när man väl testar aktiviteten. Man kopplar till vagnarna inga problem, men när man ska dra iväg med vagnarna har de vuxit fast i rälsen. Det kvittar hur många gånger du lossar bromsen eller hut mycket pådrag du använder, tåget kommer inte ur fläcken. Idag upptäckte jag dessutom att det däremot gick bra att rulla uta pådrag eftersom tåget jag kopplade till stod i en nerförsbacke. Jag är något konfunderad över detta problemet eftersom det verkar vara en slump om det inträffar eller inte. Är det någon som har liknande erfarenheter och har någon lösning på problemt? mvh Magnus |
|
2005-06-16, 21:56 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Har märkt det också. Även om man kopplar av ett par vagnar och kopplar på dom igen så går tåget mycket segare än när alla vagnar var ihopkopplade från början. Själva svaret vet jag tyvärr inte.
|
2005-06-17, 10:14 | #3 |
Medlem
|
Jag har inte råkat ut för det så ofta, däremot har jag råkat ut för det när jag kopplat till med fronten av loket.
Ni som har råkat ut för det, har ni kollat så att alla vagnarnas handbromsar är tillsatta? När jag kopplar till med fronten av loket, får inte jag med alla vagnarna i tågsättet när jag kollar under F9.
2005-06-17, 15:28 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
Hej. Jag har råkat ut för samma sak. Efter lite växlande så går ibland tåget mycket trögt och till slut stoppar det. Det verkar bli sämre ju mer tåg man har placerat ut på spåren. Jag kör nästan bara KMJ. Det händer också ofta att vyn nr 3 från sista vagnen inte fungerar, MSTS tror att vagnen finns någonstans inne i tåget.
Hälsningar Olle M |