![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Som chef på Karlfors Lokaltrafik skulle det vara trevligt med lite konkurrens.
Det är inte speciellt svårt att bilda ett nytt tågbolag, och om du tycker det kan du säkert få hjälp på forumet. Någon som är intresserad??? Jag vet att det redan finns en liknande tråd om detta, men skulle gärna se lite fler operatörer. Förresten, vad har hänt med SVTTL?
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Men visst..., om några vill och är hyfsat överens om hur det ska gå till är det ingen omöjlighet att starta upp SVTTL igen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Hm...att driva SVTTL och samtidigt driva ett eget bolag är kanske inte det bästa.
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Nej, jag vet...
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citat:
1. SVTTL ger ut aktiviteter på t ex KMJ eller JBJ. 2. Man tjänar bara lön på de egna aktiviteter man kör. Ju fler kilometer man kör desto mer pengar tjänar man. och högre rang får man. Exempel: Om man bara kör 3-5 km om dagen så har man rang som växlare och tjänar därmed bara 150 VSEK, men kör man t ex 50 till 200 km per dag så kankse man har en rang som lokledare och tjänar 300 VSEK. Du kör precis så lite eller så mycket du själv vill. 2. Man måste efter avslutad aktivitet spara utvärderingsloggfilen (Save evaluation) och bifoga den i ett mail den till den som är ansvarig för SVTTL. Dels som ett bevis på att man kört aktiviteten, dels som en "lönespecifikation" 3. Man får minuspoäng om t ex man kört mott rött, gått i nödbroms etc. 4. Ju mer man kör desto mer pengar tjänar man (d vs man tjänar inga pengar på AI-trafiken). Har man däremot fler egna förare i sitt bolag så blir det fler utvärderingsloggfiler att maila till SVTTL = Mer pengar. Allla lokförare hamnar sedan på en "10 i topplista" på SVTTLs hemsida där den som kör mest också har den högsta rangen och den högsta lönen! Då kanske SVTTL skulle bli rättvisare och enklare att sköta. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Det skulle iofs inte blir som SVTTL var förut med bolag som kör och tjänar pengar själva. Men att låta alla förare vara egna delar är intressant. Om vi bara är några som vill köra MSTS på det här sättet går det ju att börja direkt. Jag sätter mig helst inte in i att göra aktiviteter men hemsidan och tekniken för att hålla reda på hur, vad, vem och när det körs gör jag gärna. Det bästa vore väl om alla får en timlön för körning och sen lägger man på lite pengar för tidig ankomst och tid över och drar bort för sen ankomst och hastighetsöverträdelser. Även svårighetsnivån på aktiviteten måste vara med, så att man får mer pengar för att precis klara en svår aktivitet än att köra in mycket tid på en lätt. För att få se intresset för detta: PM:a eller maila mig eller skriv i den här tråden så kan SVTTL bli verklighet igen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej Viktor!
Behövs hjälp med hemsidan så hojta till, gör mitt bästa för att hjälpa! ![]() ![]() Activitiy Editor hänger sig stup i kvarten hos mig vilket inte gör det lämpligt för att bygga i! Om tillräckligt med folk anmäler sig så kör jag gärna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Aktiviteter finns det ju många redan nu som vi kan börja med och sen kan man ju alltid betala virtuella pengar till den som gör en bra aktivitet också. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Kan man sälja aktiviteter? Lek med tanken att en aktivitet tar 1 timme att köra. Den som köper den och kör den kommer att få en inkomst på 100 kr (siffrorna tagna helt ur luften.). En som gör aktiviteter kan sälja en aktivitet för kanske 300 kr vilket innebär att föraren efter tredje 'turen' börjar tjäna pengarna själv....
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag menade att de som gör aktiviteter kan få en summa virtuella pengar av SVTTL för att de har gojrt en aktivitet som sedan alla förare på SVTTL kan köra. Om det däremot kommer in väldigt många dåliga och likvärdiga aktiviteter blir det naurligtvis inget bra. Då är det ju bara att kvittera ut pengar, så jag tror att om man ska betala pengar till de som gör aktiviteter så får det vara om det är brist på aktiviteter eller om de är väldigt bra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Men man måste ju även kunna förlora pengar. Annars kommer man bara tjäna pengar hela tiden tills alla är miljonärer. Man kanske skulle kunna göra att man får räkningar varje månad?
![]() |
#15 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |