|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-07-10, 12:15 | #1 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
Baseboard ?
Hej alla Trainzdiggers.
Fösöker att skapa en bana i Survailor. Men hur gör jag för att få flera Rutor eller om det heter Baseboards? Samt att jag undrar om det finns någonstans på nätet man kan se hur e.x. Borlänges bangård är uppbyggd. Tänkte försöka mig på en bana mellan Falun å Borlänge P.S Om det här är fel ställe för det här får ni gärna flytta till rätt ställe är lite dålig på detta M.V.H Coffiehans |
|
2005-07-10, 12:27 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
ja, du hamnade på fel ställe
Ladskapsdesign - Trainz hade varit rätt (så någon får flytta inlägget) För att få flera basebord:s så tar du och går in i fliken där du höjer/sänker land mm längs ner där så finns det en kapp "Advance" tryck där. Sedan är det bara att tryck på bokstaven X på ditt tangentbord och föra muspekaren utanför din basebord (åt de hållet som du vill ha en till basebord) och trycka på vä musknapp klart! du kan alltid kolla på lantmäteriets hemsida (deras flygfoton): http://friberg.lmv.lm.se/sverigebilden/cookiecheck.asp Lycka till!
2005-07-10, 14:23 | #3 |
Månadens bild - Aug 2005
|
En visning i bilder kanske?
Tryck först på den gröna kullen längst upp i den menyn som finns när man bygger järnvägar, hus, bilvägar, ändrar väder och klocka m.m. Bild 1. Tryck på Advance. Bild 2. Tryck på knappen som är inringad eller på X som leoj skrev, sen trycker du nånstans utanför det baseboardet som du har från början.
2005-07-10, 14:46 | #4 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
Baseboards
Jag tackar för det utmärkta visningen med bild å allt
M.V.H Coffiehans |