![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Trainz eller Msts? | |||
Trainz Railroad simulator 2004 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 27.78% |
Microsoft Train simulator |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 72.22% |
Antal röster: 36. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Microsoft eller Trainz?!
![]() |
#2 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Varför inte båda två, för att uppfylla alla behov?
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Som mixerboy säger så finns det mycket fint och lite dåligt i båda simulatorerna!
Hur många som röstar har testat båda simulatorerna någorlunda mycket? Själv anser jag mig inte ha mycket kött på benen inom TRS men det är ett mycket fint spel, många funktioner som jag saknar i msts så det kommer tätt efter! ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Som sagt. Båda är bra, men det finns som sagt vissa funktioner i Trainz som man vill ha i Msts å viseversa.
![]()
#5 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Jag har både och men tycker Trainz är betydligt bättre
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
trainz är mycket bättre än msts
|
![]() |
![]() |
#7 |
Skånsk användare
|
![]()
Alltså, spelen går inte direkt att jämföra. Att jämföra TRS med MSTS är som att jämföra en gurka med ett äpple.
#8 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
trainz är mycket bättre än msts
|
![]() |
![]() |
#9 |
Skånsk användare
|
![]()
Snälla Alex...förklara för mig varför du tycker som du gör?? Jag förstår liksom inte hur ni har lyckats att jämföra de två spelen.
Så..berätta.
#10 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Jag har båda spelen men jag tycker trainz har bättre grafik på vissa ställen men msts har också en del saker som Trainz inte har
#11 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Att jämföra leder oftast ingenstans. Dessutom blir den haltande då simulatorerna erbjuder olika sorters funktioner.
Om båda spelen hade exakt samma funktioner rätt igenom ja då kunde man göra en bra och rättvis jämförelse nu blir det snett. Huvudsaken är ju att vi har möjlighet att välja som konsument. Att vi kan välja det som intresserar oss eller ger möjlighet till det vi söker. |
![]() |
![]() |
#12 |
Skånsk användare
|
![]()
Bra sagt Fredrik...kunde kanske sagt de bättre själv, men det är ju en annan sak.
#13 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Varför inte ta bort denna tråd?
Att försöka jämföra dessa simulatorer, är som du (Fredrik) säger omöjligt. Dom är alldeles för olika!
#14 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() Citat:
av dem spelen. Jag tror att båda är lika bra men det kanske är själva grafiken eller alla händelser och flera objekt. Jag gillar bäst TRS2004 för att den har snygg grafik flera realistiska banor och rutter och mera inspiration av den. Det kanske borde tas bort om detta känns för onormalt. Jag tycker man borde formulera bättre så det står regler vid sån här omröstning.
![]() |
#15 |
Skånsk användare
|
![]()
Jag vill härmed avsluta denna diskution samt tråd, genom att förklara avd Arvid & C:O egentligen menade.
Tanken bakom tråden var att få ut vilket av spelen man spelade för stunden och inte vilket av spelen som var bäst samt anledningen till detta. Därför ber jag nu Fredrik, alt någon annan med behörighet, att låsa denna tråd.
/Erik Götborg Senast redigerad av Erik Götborg den 2005-08-29 klockan 20:18. |
![]() |