![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
...har jag just testat. Vet inte om jag gjort nått fel eller inte vid installationen???? Readme var inte på engelska, men och andra sida var det bara två exe-filer att dubbelklicka på.
Många objekt var det nått knas på alphan med. Bl.a. så verkade alla träd vara på det viset. Det som var bakom försvann! Och i vissa vinklar försvann objekt också. Detta är inget jag sett på screenshotsen, så därför undrar jag om jag gjort nått fel???? Vidare så hade stationerna ett namn på skyltarna och ett annat i aktiviteten. Och sen fanns inga carspawners, så alla bilar stod still vid övergångar och längs vägar...tråkigt! Tre aktiviteter var med. Två av dom använde Kiha31 och den tredje (bara den jag testa) använde tågen från Unterland-rutten. Här finns både rutt och tåg: http://ts.mh2.ch/index.php?content=dls OBS! Rutten heter Bergstrecke Zürcher Oberland här!???? Rutten finns även på: www.train-sim.com Synd att den hade dessa brister, annars hade det kunnat varit en riktigt bra rutt.
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Har också provat rutten ( i en timme) sedan lessnade jag.
Men som du säger så hade stationerna i modellen helt andra namn än i verkligheten. Detta beror på att sationsnamnen tydligen inte är inlagda högst i plattformshiearkin (eller vad det kallas) utan där ligger spår 1, 2 osv. Tittar man däremot i AE ioch högerklickar på plattformarna, så dyker namnet upp i "properties", men spårnumren har tydligen fått högsta prioritet, en grov miss av ruttbyggaren helt enkelt. Håller också med om att carspawners kunde ha gjort rutten lite roligare. Som sagt en det kunde ha blivit en bra rutt om man hade lagt ner lite mer krut i tillverkningen... |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hade du också problem med alpha på vissa objekt? Så som det ser ut i sista bilden!
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har inte laddat ner rutten, men sådär såg allt med alpha ut i min gamla burk med ATI kort.
Har du inte fler rutter som ser ut så där så tror jag att dom har använt ALPHA isf. TRANS när dom har gjort träden. Kan gå att göra om bara ace-filen, men kan även behöva ändras i 3d-filen. Robban |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Beror det på ATI-kortet menar du?????
Jag har inte märkt det i nån annan rutt. Inte så här mycket iallafall och då trodde jag det var objekten det berodde på!?
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Precis samma fenomen som syns på nedersta bilden har jag i en annan rutt jag nyligen laddat ner. Har hänt någon gång tidigare också, rutten ser jättefin ut på screenshotsen och så är det så här när man kör rutten. Kan det bero på någon grafikinställning eller vad? Skulle vara mycket roligt om nån har nån idé om vad det kan vara.
Jag har Nvidia grafikkort. Mvh Mikael |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej.
Bergstrecke rutten kan man också ladda ner ifrån http://www.trainsimaustria.at.tt/ Men innan man kan ladda ner,måste man regga sig. Och antalet nerladdningar per dygn är 10 stycken. Mvh.bengt OBS!!! Det är 9 filer ( 8x20 mb +13.75 mb) Trevlig Helg Senast redigerad av Traingoal den 2005-08-20 klockan 16:22. |
![]() |
![]() |