![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Lite pausande från RE och GDSJ under tiden som rutten är ute på alfa-test, passade på och småpyssla lite med modell-bygge... Finns en vagn som ligger före i kön för release, men det här loket ligger lite varmt om hjärtat det med...
Som synes på bilden så är det en del kvar att göra, de stora modelleringsövningarna som återstår är buffertbalken, som ju är svängd åt alla möjliga håll och strömavtagarna, som bara är ytterst provisoriskt än... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Vad häftigt med detta lok. Det skulle vara kul att få köra det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Inte så ofta jag direkt berömmer men här måste jag bara ge beröm. När jag ser en modell är känslan man får hur väl det stämmer med verkligheten väldigt viktig för mig. Här har du hittils hittat helt rätt.
Jag hoppas innerligt att fönster, dörrrar och övriga detaljer gör att jag fortsätter ha den känslan för du ligger väldigt bra till med denna. En väldigt viktig detalj är lyserna. Hittils finns ju ingen textur men jag både tror och hoppas att det kommer bli så som jag önskar. Kanonjobb så här långt Mats! Ser verkligen fram emot att kunna köra detta lok i TMTS och KRS ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Vilken skönhet
![]() Mycket fint gjort Mats!
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Jösses Mazz, jag får nog snoka här inne lite oftare!
![]() Man blir ju avis nu ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Men så vackert.... ger minnen från en svunnen tid när D loken var de förhärskande på banorna. Glkömmer aldrig de många nätter man kört Du eller Du 2 i tunga godståg. Ser fram emot att, med minnets underbara förmåga , få köra Du återigen, fast nu på MSTS. En ny realistisk hytt hade inte varit fel.. gäna med en gamla "veven" för pådraget.... ( Ps jag tror inte att ungdomarna kan förstå känslan av att klara Finnerödja, eller Almedal-Mölndals Övre med 1200 ton en blöt lövig regning oktober natt,utan att hänga sig....)
Lasse J |
![]() |
![]() |