![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Den andra tråden börjar bli lång så jag börjar på en ny. Följande har hänt:
- Gamla hemsidan har stängts av och vi slipper betala 2700:-. - Domänen banbyggarna. com kommer att pekas om till nya hemsidan. Det var lite krångligt då ägarna stod som 'banbyggarna' och internet kräver både för och efternamn så jag skrev 'Banbyggarna Pursche' istället. - Ny hemsida finns nu hos B-one.net . Jag har just fått mail om detta men det kan ta upp till två dagar innan domänen banbyggarna.com har pekats om. Detta innebär att jag nu har all information för att lägga in hemsidan på denna domän. - Priset blev 750:- (avrundat) inklusive moms och vi har då 1gb plats på hemsidan. Det är inklusive den plats email tar och vi har fritt antal emailnamn. - De som är intresserade av att lägga en 50-lapp för detta kan maila mig så kommer vi överrens om hur pengarna skickas. Brev eller paypal är två bra alternativ. hans.pursche hos telia.com är adressen om ni sätter in ett @ . - Jag kommer att ha msn messenger igång så mycket som möjligt under veckan som kommer, jag är långledig och kan leka med datorn nästan hela dagarna. /ekonomiavdelningen. PS!!! En bra anledning till att behålla .com är att, som sagts, länkar och annat skall fortsätta att fungera förhoppningsvis. Mitt nyvaknade intresse för trainz i och med nya versionen har stött på små problem i och med att många av STW's länkar inte fungerar längre.
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Underbart, snyggt jobbat Banbyggarna Pursche!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hoppas det kommer att fungera snart. Jag har installerat MSTS och vill komma åt den sidan med.Tack för jobbet, kan jag så lägger jag slant också (går på anställnings-stöd)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bra jobbat Pursche!
750:- är lite lättare att handskas med än 2700 spänn. Och en 50-lapp, det har dom flesta råd (även jag!) att lägga...blir en pizza mindre nästa år.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
tänkte bara säga att räkningen är betald nu och att vi 'bara' väntar på att domänen skall flyttas.
Angående ev bidrag så kommer det mer info på hemsidan så fort den fungerar. Jag blir putt på B-one om den inte fungerar till helgen. M v h Pursche
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2005-10-05 klockan 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej Pursche!
Kul att du valde B-one som är mycket billigare och fungerar väldigt bra enligt mig!(har det själv) Tror hemsidan kommer upp snart, en ny design ligger inte i planerna för sidan? Tänkte som en extra fin start nu! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
hej, tänkte fråga om ett objekt när jag såg den här inlagan. Nu väntar jag ett tag så får jag se om det kommer igång igen så vet jag var jag ska söka. Egentligen gjorde jag inlägget för att ge min eloge till alla som har jobbat med att få det fungera igen, och inte minst till alla som lägger ner en massa jobb på att skapa saker för att sen dela med sig. För dom som inte har så gott ställt (jag bl.a.) så är det underbart att kunna ha ett intresse som inte kostar skjortan så fort man gör något.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Klicka på följande länk så ser ni varför den inte öppnats ännu.
http://www2.b-one.net/support/show_t...ode=NlBslUVlIr -Vem kan öppna denna låsta domän? - Skall vi välja en ny pga detta? Arrgg vad krångligt allt skall vara.....-
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Det måste vara quicknet som kan öppna den låsta domänen....
Kolla med dem.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
En liten undran bara, hur går det med Banbyggarns sida, blir det någon ordning på den?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag jobbat i 5 dagar så jag har inte kunnat göra så mycket, är dock hemma nu de närmaste 10 dagarna. Problemet är att joker. com alltså inte får peka om domänen. Jag kommer nu att ordna så att vi får banbyggarna.se i stället och de som är registrerade på banbyggarna.com (borde vara HP eller Magnus Edman) kan då peka om den till banbyggarna.se istället. Det borde gå fortare.... återkommer
/Pursche
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Suck, det går åt pipan. En begäran från domaininfo.com har skickats till en emailadress som står som 'ägaren' till banbyggarna.com. Den måste besvaras innan B-one kan flytta pekningen och vi kan starta upp hemsidan igen. Problemet är att få tag i den personen som har emailadressen. Det är alltså låsta positioner.
jag måste nu jobba tills på lördag och händer ingenting efter detta så måste vi allvarligt fundera på vad vi skall göra. Jag föreslår att vi startar upp banbyggarna.se och om vi får tag i ägaren till banbyggarna.com så får han peka om den till banbyggarna.se. Diskutera saken tills jag är hemma igen på lördag.
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Jag tycker att det verkar bäst att starta upp banbyggarna.se, ioch med att ni inte får tag i rätt person.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej Pursche!
Håller med Sparkfot,starta upp banbyggarna.se och sen få kontakt med personen ifråga. Mvh Traingoal |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Följande kommer att hända. Banbyggarna.se kommer att kunna startas upp på söndag den 6/11.
Vi har ännu inte fått banbyggarna.com att fungera. OM vi får igång den så pekar vi helt enkelt om banbyggarna.com till banbyggarna.se så att alla länkar fungerar utan problem. Adresser, lösenord och annat som vissa av oss kan behöva kommer att finnas tillgängliga på söndag. Jag jobbar tisdag till söndag så jag har ingen möjlighet att ge ut detta tidigare. Förhoppningsvis så har vi snart en fungerande hemsida igen.